خلاصه ماشینی:
"(1)- konwledge work (2)- knowledge worker (3)- knowledge organization (4)- knowledge management (5)- knowledge sharing فهرست مطالب عنوان مقاله/نام نویسنده/صفحه اشاره سردبیر مدیریت مبتنی بر شایستگی و نقش آن در مدیریت منابع انسانی دکتر سید حسین ابطحی محمد منتظری آسیبشناسی تعهد سازمانی از منظر سیاستهای مدیریت منابع انسانی(از دیدگاه کارکنان)دکتر سید محمد اعرابی علی باقر کلجاهی بررسی میزان شایسته سالاری کارشناسان در بخش دولتی:سازمانهای دولتی استان قزوین دکتر غلامرضا کردستانی تجزیهوتحلیل ارتباط عوامل سازمان و مدیریت با نحوه اجرای خطمشی توسعه کمی و کیفی برنامه دکتری تخصصی مدیریت دکتر فتاح شریف راده عباس کاظمی بیدگلی تبیین زیرساختهای مدیریت دانش با استفاده از مدلهای فرهنگ و رهبری سازمانی دکتر میرعلی سید نقوی سید محمد مهدی بحرالعلوم مدیریت ارتباط با مشتری و رضایت مشتریان تحلیلی براساس مدل کیفیت خدمات(سرکوال)شرکت تجارت الکترونیک پارسیان دکتر کامران فیضی-دکتر ابو الفضل کزازی-وهاب خلیلی شجاعی تلفیق دو مدل طبقهبندی abc چند معیاره موجودی دکتر عبد الحمید صفایی قادیکلایی-دکتر مهرداد مدهوشی-منصور اسماعیل زاده البته در کشورهای مختلف،رویکردهای متفاوتی به مدیریت شایستگی مطرح بوده است.
در حالیکه در برخی کشورهای مدیریت شایستگی روی دادهها بیشتر از نتایح تاکید کرده و به دنبال پاسخ به این سوالات کلیدی میباشد که چه شایستگیهایی برای رسیدن به اهداف سازمان نیاز هستند و چگونه این شایستگیها میتوانند جذب شده،توسعه یابند و حفظ شوند؟ ( siugzdiniene,2006:30 )در برخی دیگر بهویژه در اروپا،مدیریت شایستگی بیشتر بر الزامات وظیفهای شغل و کمتر روی خود کارکنان شاغل تمرکز میکند( garavan et al,2001:148 ).
زیرسیستمهای منابع انسانی مبتنی بر شایستگی: علاوه بر افزایش کارایی از طریق یکپارچهسازی زیرسیستمهای انتخاب،آموزش و توسعه، ارتقاء مدیریت عملکرد،برنامهریزی جانشینی و برنامهریزی کارراهه در قالب یک سیستم کلی بر اساس شایستگیها،مبنا قرار دادن شایستگیها در این زیر سیستمها به تنهایی نیز شامل مزایایی در هرکدام میشود."