خلاصه ماشینی:
"افرادی که در درون''''شبکه تو در توی هویت قرار دارند‘‘ (1995 ,shtiffirG )به وسیله روایات موجود در''''فصل مشترک داستانها‘‘ به هم میپیوندند که در آن''''جزئیات و خصوصیات فردی‘‘،ما را ملزم میکند که جدا به جزئیات بسیار ریز وقایع تاریخی دقت کنیم(18:1989 reklaW ) پیشنهاد منحصر به فرد علم اخلاق زنانهنگر این است که ابراز،فهم و تفسیر صادقانهء چنین داستانهایی در فاعلهای اخلاقی ذی صلاح تأثیر دارد.
رویکردهای جامع از یک رابطهء تکمیلی عدالت و محبت فراتر میروند و آن را''''یک برخورد دیالکتیکی‘‘میبینند;9:1995 ,namkeH ) (50:1991 ,retrop در یک جامعهء عادلانه''''نشان دادن محبت و بهرهمندی از محبت متقابل است؛ساختارهای اجتماعی یک جامعهء عادلانه تضمین میکنند که هم منافع دریافت محبت از دیگران و هم فشارهای ناشی از نشان دادن محبت به طور منصفانهای مشترک هستند‘‘;118:1996 ,rennaT ) (168:169:1993 ,otnorT :محبت و عدالت هر دو به هم وابسته هستند،چرا که هر یک از آنها''''شرایط لازم را برای برداشت از لحاظ اخلاقی مناسب از دیگری فراهم میکند‘‘(118:1996 ,tnemelC )علم اخلاق زنانه نگر دوگانگی ظاهر بین محبت و عدالت را مورد اعتراض قرار میدهد و''''کفایت اخلاقی هر یک از این جهتگیریها را در حالی که از دیگری جدا دشه باشد،زیر سؤال میبرد.
در مقالهای مهم که در اصل در سال 1985 به چاپ رسید،آنت بیر میپرسد،در یک تئوری اخلاقی زنان چه میخواهند؟بعد از توجه به کاری که زنان دارند انجام میدهند،نتیجه میگیرد که''''همان عقایدی را‘‘شنیده است که گیلیگان میشنید در حالی که این عقاید تأملآمیز و فلسفی شدهاند (20:1993)بعضی از مدران نیز که از رویکردهای متعارف در علم اخلاق سنتی ناخشنود هستند،بر اهمیت روایت،شرایط و روابط بین اشخاص تأکید میکنند و خیلی از مردان نسبت به دیدگاههای زنانهنگر نظر موافق دارند."