خلاصه ماشینی:
"از طرف دیگر،رشد شبکه بانکی در مقایسه با رشد جمعیت کشور از تناسب قابل قبولی برخوردار نیست و در نتیجه،کمبود واحدهای بانکی از یک طرف،و افزایش حجم نقدینگی و رشد جمعیت از طرف دیگر،باعث شده است که ارایه خدمات پولی و مالی در بانکها،همواره با ازدحام مشتریان در جلوی باجهها،اتلاف وقت، ایجاد تنشهای عصبی و ناراحتیهای روحی و نهایتا نارضایتی عمومی مراجعان همراه باشد.
مجموعه این عوامل موجب شده است که با استفاده از شبکه وسیع پستی و مخابراتی و توزیع جغرافیایی گسترده امکانات مزبور تا دورترین نقاط کشور،قدمهای بلندی در راه گسترش و توسعه کشور برداشته شود،لذا پس از مطالعات انجام شده،شرکت پستبانک با هدف ارایه خدمات بانکی ساده و مطمئن به منظور ایجاد رفاه عمومی و جمعآوری وجوه برای انتقال به مجاری اقتصادی و سرمایهگذاری در طرحهای عمرانی کشور،در سال 1374 رسما آغاز به فعالیت کرد."