خلاصه ماشینی:
"تال به این باور میباشد که ارائه تصویرهای متفاوت از این نوع در نهایت به شناخت مردم شرق از خودشان یاری خواهد رسانید3 با وجود کلیه اختلافها بر سر دیدگاه شرقشناسی سیاسی دهه 80 در واکنش نسبت به تشکیل حکومت اسلامی سه سئوال اساسی را مطرح میکند: 1-اسلام در چه شرایطی به قدرت میرسد؟ 2-چه پاسخی برای مسائل زمان دارد؟ 3-چه نوع بنیادگرائی باقی میماند؟ بررسی این مسائل جنبههای خارجی و داخلی را در بر میگیرد به همین دلیل مطالعاتی سیاسی معاصر به دو بخش اصلی تفکیک میشود،گروهی از این مطالعات نقش بین المللی اسلام به عنوان پاسخ به مسائل جهانی را مطرح میکند و در این رابطه جایگاه اسلام در نظام بین المللی را بررسی مینماید،سبک رایج در این مطالعات معمولا این بوده است که ابتدا ارزشهای اسلامی و ارمغان آن در جهان معاصر مورد بررسی قرار میگیرد و سپس قابلیتهای کشورهای اسلامی و نهضت بنیاد- گرا در به دست آوردن جایگاه مشخص در روابط یبن کشورها تبیین میگردد،در این مورد تحقیقات و آثار"جیمز پیشکاتوری"و"جانسون"و"دانیل پایپ"از معروفیت بیشتری برخوردار است و بهطور مثال از دیدگاه"پیشکاتوری"آنچه از مسلمانان از مشارکت خود در امور بین المللی طلب میکنند اهمیت زیادی دارد و چون این خواسته از جنبههای زیادی با صنایع قدرتهای بزرگ تعارض دارد،در نهایت به کنش بین المللی میانجامد پیشکاتوری در مورد لزوم تجدید نظر مواضع دیپلماتیک به سیاستمداران غربی توصیه میکند او همچنین از شکلگیری یک خودآگاهی در میان مسلمانان کشورهای مختلف سخن به میان میآورد که در عمل به نوعی به همبستگی آنان منجر شده است."