چکیده:
ا توجه به نتایج حاصله از این بررسی میتوان بیان کرد اکثر مصدومین حوادث ترافیکی را رانندگان جوان موتورسیکلت تشکیل میدهند که این امر بیانگر رواج فراوان استفاده از موتورسیکلت در بین جوانان منطقه و بیتوجهی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی میباشد،که نیازمند مداخلات لازم در جهت پیشگیری از این معضل است.
خلاصه ماشینی:
"نتیجهگیری:با توجه به نتایج حاصله از این بررسی میتوان بیان کرد اکثر مصدومین حوادث ترافیکی را رانندگان جوان موتورسیکلت تشکیل میدهند که این امر بیانگر رواج فراوان استفاده از موتورسیکلت در بین جوانان منطقه و بیتوجهی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی میباشد،که نیازمند مداخلات لازم در جهت پیشگیری از این معضل است.
جدول شماره 4-توزیع فراوانی نوع صدمات وارده به قسمتهای مختلف بدن در بین بیماران تصادفی بستری شده بیمارستان شهید مطهری گنبد کاووس در مرداد ماه 4831* (به تصویر صفحه مراجعه شود) *لازم به توضیح است که میزان فراوانی و درصد در هرردیف جمع بطور مستقل نسبت به کل جامعه پژوهش محاسبه گردیده است.
از لحاظ میزان استفاده مصدومین از کمربند ایمنی نتایج نشان داد که اکثر سرنشینان سواری هنگام تصادف دارای کمربند ایمنی بودند که با مطالعات انجامگرفته در کرمان و سنندج که در آن هیچ کدام از افراد درگیر در تصادف از کمربند و یا سایر وسایل ایمنی استفاده نکرده بودند51،7،همخوانی ندارد که میتواند به دلیل فاصله زمانی مطالعه حاضر با آن دو مطالعه باشد؛در زمان مطالعه حاضر به دلیل اطلاعرسانی و کار فرهنگی از طریق رسانههای جمعی و همچنین اجبار و الزام قانونی و تشدید جرایم ناشی از نقض قانون، استفاده از کمربند ایمنی افزایش قابل ملاحظهای یافته است.
نتیجهگیری با توجه به نتایج بدست آمده از این بررسی میتوان بیان کرد اکثر مصدومین حوادث ترافیکی را رانندگان جوان موتورسیکلت تشکیل میدهند که این امر بیانگر رواج فراوان استفاده از موتورسیکلت در بین جوانان منطقه و بیتوجهی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی میباشد."