خلاصه ماشینی:
"همچنین تلفیق اسامی خاص و نام آشنا برای مخاطب در ارتباط با این اماکن مانند زورخانه شعبان خان،تکیه حاج حلبی، مسجد عدالت،باغ رحمت به باور نشسته و نشان میدهد نویسنده،کارگردان و طراح صحنه با هماهنگی و آگاهی کامل، از موقعیت،فضا،جغرافیا،تاریخ و دیگر شرایط محیطی خاص نمایش به بهترین شکل بهره برده و تلاش کردهاند که حتی اسامی شخصیتها و اماکن را نیز با معنی و مسما نشان داده و پیام خاص اجرا را به مخاطبین انتقال دهند که در این میان میتوان از نام شیخ حلبی برای تکیهای با آن ویژگیهایش به عنوان یکی از مناسبترین (به تصویر صفحه مراجعه شود) گزینهها یاد کرد.
حضور بیش از 20 بازیگر به عنون اهالی«ایرانشهر»در مدت زمانهای (به تصویر صفحه مراجعه شود) مختلف از جمله یک حضور 15 دقیقهای در صحنه بدون بیان حتی یک دیالوگ و یا حتی یک جابهجایی و یک کنش، بسیار اضافی و بیمنطق است و باعث شلوغی صحنه میشود و این سؤال را در ذهن مخاطب ایجاد میکند که این ورود و خروجهای اهالی شهر در صحنههای مختلف،بهرهگیری از لباسهای غیرمنطبق با تاریخ و جغرافیای اثر و انجام رقصهای سطحی،شخصی و بیارزش برای چه منظور و چه هدفی بوده است؟و این ذهنیت را برای مخاطبین تداعی میکند که کارگردان باز هم به دلیل طولانی بودن متن و تعدد شخصیتها،بیشترین انرژی خود را برای ساختن و آمادهسازی شخصیتهای اصلی گذاشته است و از پرداختن کامل و جامع به بازیگران صحنههای عمومی غافل مانده است و به همین دلیل هیچ دام از لحظات اهالی شهر در این اجرا جذاب نبوده و صدمات جبرانناپذیری را به نمایش کوچه عاشقی وارد میکنند."