خلاصه ماشینی:
"دقیقا به خاطر همین محبوبیت و عامهپسند بودن است که«ورثه باد»از نقشی که بوردو برای آثار هنری در نظر میگیرد فراتر میرود و مانند شبحی که از دیوارها میگذرد، وارد فضاهای تازهای مثل جهان قانون میشود.
مارلی شوتیزر (Marlie Schweitzer) در مقاله«لوسیل(لیدی اف گوردون)و موج نمایش مد وادویل»عقیده دارد که لوسیل در ساخت این نمایش، مد و تئاتر را با آرمانهای بشر دوستانه،نوعدوستی و میهنپرستی ترکیب نموده و در مقابل فراخوان US در دوران جنگ جهانی واکنش نشان میدهد.
تعدادی دیگر عقیده دارند این نمایش نزاع اجتماعی- روانی آفرو آمریکاییهای میانه قرن(دو رگههای آفریقایی آمریکایی)برای مالکیت و به دست آوردن احساس امنیت و مفهوم مکان یا«خانه» در شرایطی است که نژادپرستی اجتماعی- اقتصادی نظاممند بیداد میکند.
نمایش با اشاره بر سیاست نژادپرستانه «مالکیت»که در شیکاگوی جنوبی بعد از جنگ جهانی دوم رواج داشت،به بررسی زیستپذیری و آسیبپذیری خانههای مختلفی که توسط خانواده یانگر در تلاش آنها برای درک و اظهار مالکیت،اشغال شدند، میپردازند."