خلاصه ماشینی:
"چنانچه متن مورد اقتباس پر کاراکتر است،به این موارد بیاندیشید: -آیا همه کاراکترها به شکل معنی داری در پیشبرد طرح مشارکت دارند؟اگر نه،احتمالا باید آنها را از اقتباستان حذف کنید و اگر آنها تنها به انتقال یک یا دو نکته مهم کمک میکنند،همواره میتوانید آن نکات را به دست کاراکتر دیگری بسپارید تا با مخاطب در میان بگذارد.
پس از یافتن متن،چالش اساسی آن است که اکنون چگونه به یک اقتباس دست پیدا کنیم؟چند مسئله وجود دارد که هنگام شروع به حرکت از صفحهای به صفحه دیگر باید آویزه گوش کنید: طول متن،طول نمایشنامه این حقیقی گریزناپذیر است که نثر ادبی بسیار حجیمتر از درام است.
اینکه یک نویسنده نسبت به اثرش دیدگاه خاصی داشته باشد جالب توجه است،اما این نیز اهمیت دارد که به افرادی که میخواهند نمایشنامهتان را به اجرا بگذارند،آزادی عمل دهید؛اجازه دهید تا آن را به بازی گیرند،از زوایای مختلفی بدان نزدیک شده و متن را به هر صورت که میخواهند به گردش درآورند.
اگر در مورد توضیح صحنههای نمایشنامه وسواس به خرج دهید،یکی از این دو حالت ممکن است که پیش بیاید:گروه اجرایی همه توضیح صحنهتان را از پنجره به بیرون خواهد ریخت(از جمله مهمترینشان که همواره میخواستهاید که حتما جزئی از نمایش باشد)، یا اینکه گروه مکث کرده و احتمالا در صورت اینکه احساس کند که قدرت ابتکار عمل ندارد، به کل از صرافت اجرای اثر میافتد.
cfm/selecting_a_source_for_stage_adaptation (6)- How to Write a Play Based on a bookṣBy Lauren Vork,eHow Editorṣon: http://www."