خلاصه ماشینی:
"با این همه،برای افسانهها و فانتزیهای خود از همان پردههای نقاشی و لوازمی استفاده کرد که به طور معمول در تئاترهای واریته مرسوم بود:طراحیهای او از طنز و جذابیتی ابتدایی برخوردارند اما هنوز با نیازهای دوربین سینما منطبق نشده بودند.
این رهیافت افراطی عمر چندانی نداشت اما خطوط مورب و پرسپکتیوهای توهمزای فیلم غرفهء دکتر کالیگاری (1919)در فیلمهای گولم(1921)با طراحی هانس پولتریگ و نوسفراتو که تماما در خارج از استودیو فیلمبرداری شد و لوکیشنهایش به دقت توسط طراح معروف البین گرائو انتخاب گردیده بود،دیگر بار به تجسم درآمد.
مارسل لربیه یکی از نخستین کارگردانان فرانسوی است که به اهمیت طراحی صحنه پی برد:فیلم نا-انسان(1924)او با طراحی روبر ماله-استیونس دارای دکورهای مدرنیستی با طراحیهای ساده-نما بود و کاوالکانتی در فیلم ماتیاس پاسکال با یاری گرفتن از طراحی لازارمی یرسون و استفاده از تکنیک اکسپرسیونیستی به تجسم دنیای غریب پیراندللو پرداخت."