Skip to main content
فهرست مقالات

تعلیم و تربیت تجربی

نویسنده:

ISC (17 صفحه - از 282 تا 298)

کلید واژه های ماشینی : تعلیم‌وتربیت، تربیت، تعلیم، تعلیم‌وتربیت تجربی، تربیت تجربی، تعلیم و تربیت تجربی، مدارس، روان‌شناسی، دکرولی، روش

خلاصه ماشینی:

"آیا تاثیر معلم را باید فراموش کرد؟مشاهده می‌شود اغلب اشخاصی که کارشان تعلیم‌وتربیت است‌ با اینکه نسبت بکار خود ابراز علاقه فراوان می‌کنند باز همانطوری که از تعلیم و تربیت traditionnelle نتیجه نمی‌گیرند از اصول دکرولی هم نتیجه بدست نمی‌آورند پس بدین ترتیب با چه وسائلی می‌توان مزیت یا بی‌ارزش بودن مکتبی را نسب به‌ مکتب دیگر سنجید؟ برای اینکه بتوان راجع به تعلیم‌وتربیت تجربی صحبت نمود باید نسبت به‌ نکاتی چند قبلا توافق نظر حاصل کرد و بدون بحث از ارزش داخلی یک روش یا یک سستیم شرایط حقیقی تجربه را فراهم ساخت. اولین کاری که باید انجام داد اینست که متخصص بطور وضوح مسئله خود را تحت فورمول بیاورد و این امر یا از مشاهده اعمال آنی ایجاد میشود یا از طرح‌ مسئله بطور آزمایشی آزادانه؛در هز صورت آنچه ممکن است باید بایجاز کوشید و هر قدر ممکن است بطور واضح و آشکار ادای مطلب کرد مثلا امکان‌ دارد که از خود بپرسیم چرا شاگردان یک کلاس از دانش‌آموزان در حساب ذهنی موفق میشوند؟ همچنین میتوان پرسید که آیا قرائت روزانه برای اصلاح سبک و استیل مفید است؟ و یا بخاطر سپردن بعضی جدول‌ها وآزموده شدن در یک سلسله تمرینات‌ ظرفیت محاسبه دانش‌آموزان را تقویت می‌کند؟ فهم و تشخیص اینکه چه مسائلی را باید راجع بعوامل موجود در پیرامون‌ خود طرح کنیم بسته بداشتن قریحه علمی است و کسی که در علوم تعلیم‌وتربیت‌ کار می‌کند نباید از چنین قریحه محروم باشد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.