Skip to main content
فهرست مقالات

کاربرد شیوه‌های فعال و جدید تدریس در آموزش قرآن

نویسنده:

(5 صفحه - از 77 تا 81)

کلید واژه های ماشینی : الگوی تدریس اعضای تیم ،تدریس ،قرآن ،آموزش قرآن ،– الگوی تدریس اعضای تیم ،معلم ،قرآن – شیوه فعال تدریس ،فراگیران ،تدریس در آموزش قرآن ،آموزش قرآن – شیوه فعال ،ارزشیابی ،روخوانی ،اعضای تیم – مطالعات فردی ،بحث گروهی – تدریس فردی ،تدریس – الگوی تدریس ،شیوه‌های فعال و جدید ،نگرش ،مطالعات فردی – بحث گروهی ،یادگیری و الگوی کارآیی تیم ،درس قرآن ،تدریس اعضای تیم با مصداق‌یابی ،جدید تدریس ،یادگیری روخوانی قرآن ،اعضای تیم با مصداق‌یابی درس ،نگرش معلمان به نقش فراگیران ،آیات قرآن ،الگوهای فعال تدریس ،گام ،ارتباط معلم با فراگیران ارتباط ،فرآیند یادگیری

خلاصه ماشینی:

"الگوی تدریس اعضای تیم با مصداق‌یابی درس یازدهم آموزش قرآنی سوم راهنمایی: گام اول: در ابتدا، معلم به روش تصادفی(5) گروههای چهارنفره را تشکیل می‌دهد. گام سوم: شماره‌های 1 از هر گروهی با یکدیگر، شماره‌های 2 از هر گروهی با یکدیگر و… گروههای جدید را تشکیل دهید و فراگیران در گروههای جدید همان قسمت قبلی را که روخوانی کرده‌اید، به بحث و گفتگو بگذارید و اشکالات یکدیگر را برطرف کنید. گام ششم: در این مرحله، معلم یک بار درس را روخوانی می‌کند(7) و تک تک فراگیران روخوانی خود را در مرحله‌ی قبلی ارزشیابی می‌کنند و در واقع به خودشان نمره می‌دهند. گام هفتم: در این مرحله، به هر یک از فراگیران در گروهها این فرصت داده می‌شود که علت اشکالات خواندن خود را بررسی کنند که آیا خودشان در یادگیری روخوانی قرآن دچار مشکل بوده‌اند یا دوست‌شان در تدریس قسمت خود چندان موفق نبوده است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.