Skip to main content
فهرست مقالات

نقطه آغاز: گره کور آموزش دانش شناسی

نویسنده:

(12 صفحه - از 543 تا 554)

کلید واژه های ماشینی : دانش ،کتابداری ،آموزش ،دانش‌شناسی ،لیسانس ،آموزش دانش‌شناسی ،کتاب‌داری ،دبیرستان ،امریکا ،کتابداران امریکا ده‌چندان تاریخ انجمن ،نقطه آغاز ،نقطه آغازش پایان دوره دبیرستانی ،آموزش دانش‌شناسی در سطح دانشگاه ،تاریخ جهانی آموزش دانش‌شناسی ،آموزش دانش ،گره کور آموزش دانش ،شرط آغاز تحصیل دانش‌شناسی ،تاریخ انجمن کتابداران امریکا ،خط ،دانشگاه ،سال انجمن کتابداران ایران سخن ،سخن ،انجمن کتابداران ،اجتماعی ،آموزش کتاب‌داری ،کتابداران و رواج آموزش دانش‌شناسی ،تاریخ ،فوق‌لیسانس ،آموزش کتاب‌داری در سطح جهانی ،گروه کتابداران فوق‌لیسانس

خلاصه ماشینی:

"هر قومی به خود گفته است که باید آزمود و محک تجربه را به کار گرفت تا راه‌ را پیدا کرد و چنین کرده‌اند؛نه فقط آمریکائیان،نه فقط ایرانیان بلکه‌ همه ملتهائی که طی یک قرن گذشته سر و کارشان با آموزش کتابداری‌ و دانش‌رسانی افتاده است؛و اینهاست نمونه‌هائی از این نقطه‌های‌ آغاز: 1-سواد خواندن و نوشتن:هرکس بتواند بخواند و بنویسد می‌تواند کتابداری بیاموزد. 3-لیسانس:مگر نه این است که کتابداری با عالم علم و جهان ادب و دنیای هنر جملگی بستگی دارد و همه را باید گرد آورد و نظم بخشید و نیروی فکری جهانیان را به کار اندازد. درد دیگر آن بود که‌ معلوم شد آموزش تنها بدین شکل سبب می‌گردد که عملا هر کار ساده فنی‌ را در کتابخانه کسی انجام دهد که در این رشته فوق لیسانس دارد. اگر همه کتابداران‌ و دانش‌رسانان از لیسانس شروع کنند و به فوق لیسانس و بالاتر از آن برسند چه کسی باید نیازهای فکری گروههای پائین جامعه را پاسخ گوید و ناگفته‌ پیداست که هرچه در جامعه‌ای این گروهها بیشتر باشند چنین نیازی شدیدتر است. و دست آخر یک سوال پیش می‌آید،اگر اجتماعی آموزش دانش‌شناسی را در سطح‌ دانشگاه می‌خواهد چرا در سطوح مختلف دانشگاه چنین نکند؟چرا نقطه آغاز را بطور قاطع دیپلم دبیرستان نگیرد و بعد دوره یک ساله‌ دانشگاهی فوق دیپلم،لیسانس و بالاتر و بالاتر را با یک نظم زنجیری‌ معین پیاپی دنبال نکند؟ ..."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.