Skip to main content
فهرست مقالات

کتابداری در کتابخانه های کودکان و نوجوانان

نویسنده:

(7 صفحه - از 555 تا 561)

کلید واژه های ماشینی : کتابخانه‌های کودکان و نوجوانان ،کتاب‌داری در کتابخانه‌های کودکان ،کتاب ،کتابداران ،کتاب‌داری ،آموزش ،تربیت ،کتابخانه‌های عمومی کودکان و نوجوانان ،کتابخانه‌های کودکان و نوجوانان کار ،کارآموزی ،آموزش و پرورش ،تربیت کتابداران کتابخانه‌های کودکان ،کتابداران کتابخانه‌های کودکان و نوجوانان ،کتاب‌دار کتابخانه‌های کودکان و نوجوانان ،کتابهای کودکان و نوجوانان ،اطفال ،آموزشگاهی ،کار کتابخانه‌های عمومی کودکان ،کلاسهای ،روانشناسی ،دوره‌های لازم آموزش کتاب‌داری ،تدریس ،گروه انتخاب و تربیت کتاب‌دار ،فرصت ،فنون ،وزارت آموزش و پرورش ،کتابخانه‌های آموزشگاهی ،کلاسهای کارآموزی کوتاه مدت ،کلاسها فنون پیچیده کتاب‌داری ،پرورش فکری کودکان و نوجوانان

خلاصه ماشینی:

"اگر بخواهیم به طور بسیار خلاصه فلسفه‌ نظام جدید آموزش را بیان کنیم شاید بهتر باشد بگوییم که این فلسفه بر دو اصل پایه‌گذاری شده است: 1-توجه خاص به استعدادها و نیازهای فردی و اجتماعی 2-تربیت قدرت تفکر و پژوهش در نسل جوان لازمهء رعایت این اصول در عمل،وجود وسایل و فرصتهایی است که‌ کودکان و نوجوانان را یاری کند تا هم استعدادهایشان را نمایان سازند و هم بتوانند کنجکاویهای سازنده خویش را ارضا کنند و راه و رسم پژوهش‌ را از همان ابتدا فرا گیرند. شرایط اصلی که برای این افراد در نظر می‌گیرند به طور کلی اینها هستند: 1-سلامت جسمانی و روانی 2-برخورداری از هوش متعارف برای بهره‌گیری از تحصیل و مطالعه 3-داشتن ابتکار و سرعت انتقال کافی 4-علاقه‌مندی به اطفال و فعالیتهای مربوط به آنان 5-علاقمندی به مطالعه 6-اجتماعی بودن معمولا متقاضیان شغل کتابداری برای کودکان و نوجوانان گذشته از گذراندن یک آزمون معلومات عمومی باید آزمونهای مختلف روانشناسی را که به نکات ذکر شده توجه دارد نیز بگذرانند و تنها به کمک نتایج این آزمونها و مصاحبه‌های دقیق و علمی است که می‌توان افراد لایق و قابلی را انتخاب‌ کرد تا دوره‌های لازم آموزش کتابداری ببینند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.