خلاصه ماشینی:
"نقد و بررسی اثر: کتاب حاضر،کتاب مفید و مؤثری در زمینهی تبلیغات است؛به خصوص برای شرکتها و مؤسسات تبلیغاتی، برای تبلیغات بهتر و آگاهانهتر برای تأثیر گذاری بیشتر،با استفاده از تکنیکهای جدید و غیر تکراری تبلیغات،اما بر خلاف ظاهر و مخصوصا نام اثر،این تکنیکها بیشتر جنبهی تئوریک دارد و در بیشتر مواقع،فقط به معرفی فن یا تکنیک خاصی فقط در حد تعریف کوتاهی پرداخته است،مثلا در مورد تکنیکهای مبتنی بر ادبیات و هنر در تبلیغات،فقط به تعریف آن از دیدگاه آن سبک یا مکتب خاص پرداخته و چگونگی اجرایی شدن آن تبلیغ با استفاده از آن تکنیک را بیان نکرده است که در قسمتهای بعدی به تفصیل به این نکات خواهیم پرداخت.
»چگونه این امر ممکن است؟!چگونه میتوان در مقابل دشمن تبلیغاتی از خود دفاع کرد؟چگونه مثلا نام و نشان تجاری یک خطر است و چگونه میتوان از آن برای زمین زدن حریف استفاده کرد؟ در قسمت بعدی در مورد تاکتیکها و تکنیکهای فوتبال صحبت کوتاهی شده است و گفته شده در مورد تکنیک پاسهای بلند و کوتاه و تاکتیک هجومی و تدافعی،میتوان با برگرداندن به زبان تبلیغات از آنها استفاده کرد.
این بخش واقعا یکی از بخشهای خسته کنندهی این کتاب است؛چون خواننده در حین خواندن این بخش احساس میکند در حال خواندن اصول مکاتب ادبی است نه کتابی در مورد تبلیغات!چون فقط تعریف مکاتب ادبی و اصول آن آمده و در میان جملهها برای خالی نبودن عریضه از واژههای تکنیک،تاکتیک و تبلیغات استفاده شده است:مثلا در قسمت آخر همین بخش،پس از شش صفحه توضیح در مورد پست مدرنیسم،تازه به سراغ آن در تبلیغات و تکنیکهای آن در ایجاد تبلیغ آمده است و یا مثلا حدود 13 صفحه بسنده شده است:در صورتی که مورد دوم به نظر مهمتر مورد اول میآید."