خلاصه ماشینی:
"هشت عملکرد اساسی بازاریابی: 1-جمع آوری و آنالیز اطلاعات بازار 2-فروش 3-پشتیبانی مالی 4-استاندارد کردن و درجه بندی 5-حمل و نقل 6-انبار داری 7-خرید 8-فاکتور ریسک در فصل دوم آمده است:چهار کن مفهوم بازاریابی عبارت است از: 1-توجه به مشتری 2-پشتیبانی با بازاریابی یکپارچه 3-هدف گیری برای جلب رضایت مشتری 4-دستیابی به اهداف بازاریابی به عنوان یک هدف اساسی ابزار اصلی بازاریابی که خلاصه فعالیت فروشنده است را در استراتژی تولید،استراتژی قیمت،استراتژی توزیع،استراتژی ترویج یا ارتقاء که اصطلاحا Forps نامیده میشود،میتوان گنجاند و این چهار عامل تحت کنترل بازاریابی و قابل تغییر هستند.
از دیگر نکات قابل بحث در این فصل استراتژی تمایزات(استفاده از وجوه افتراق)و استراتژی تمرکز که اولی شامل جاذبههای شخصی و فردی در هنگام انتخاب شخصی است و دومی در مورد بازاریابی روی یک بازار مشخص و محدود عمل میشود."