خلاصه ماشینی:
"مسیر دو سویه تبلیغات اثربخش کامران کیانی منش واژگان کلیدی تبلیغ،رسانه،کانال ارتباطی،نفوذ،ترغیب،فراگرد ارتباطی،اثر بخشی چکیده ارزیابی نتایج تبلیغات بازرگانی تلویزیون،بر مخاطبان،از جمله بررسیهایی است که میتواند صاحبان کالا و خدمات را در ارائهی تبلیغات بهتر و همچنین اصلاح و بهبود ساختار و روشهای تولیدی و خدماتی،کمک کرده و راه حلهایی مناسب،جهت جذب هر چه بیشتر مخاطب یا مشری به آنها نشان دهد.
موضوع مورد توجه این مقاله،اثر بخشی تبلیغات تجاری و به بیانی دیگر،چگونگی پذیرش یا عدم پذیرش تبلیغات بازرگانی تلویزیون از دیدگاه مخاطبان میباشد و چارچوبهای یک تبلیغ بازرگانی که نیاز مخاطب را برطرف نموده و او را در جهت نیل به اهدافش که همانا خرید کالا یا تجهیزات و یا بهره از خدماتی خاص میباشد،بررسی نماید.
یکی از انواع بسیار مطرح،تبلیغات تجاری یا تبلیغات بازرگانی است: در این نوع از تبلیغ،جلب نظر مخاطب و تشویق او به خرید کالا و یا خدمتی خاص،هدف اصلی منبع ارسال پیام میباشد.
در همین راستا چنان چه ارزیابی صحیحی از آثار تبلیغات ارسال شده بر مخاطبان صورت گیرد،تغییرات بسیار زیادی را در هزینهی تبلیغات،شکل و نحوهی ارائهی پیام،نوع رسانه یا کانال ارتباطی،زمان و شرایط اجرای پیام به وجود آورده و صاحبان کالاها و خدمات،توان بیشتری را در ارتباط هر چه بهتر با مخاطبان خود به دست میآورند.
بدیهی است شناسایی این مسیر دو سویه باعث ارتباط بهتر و آشنایی بیشتر مخاطب با محصول معرفی شده و همچنین افزایش قدرت مؤسسه یا سازمان تولیدی و خدماتی با گروههای رقیبی میشود که هر کدام به نحوی سعی در به دست گرفتن بازار دارند."