خلاصه ماشینی:
"افشار نادری همچنین به نظریات پل موس دربارهی چگونگی اخذ رفتارهای مربوط به جنس اشاره کرد و گفت:پل موس ریشهی این رفتارها را در سه دسته از نظریههای روان شناسی شامل 1-نظریههای یادگیری اجتماعی شامل اخذ رفتار،تأکید بر محیط و شرایط بیرونی،2-نظریهی همانند سازی به مفهوم خود را مانند خصوصیات مدل ساختن و 3-نظریهی شناختی اخذ رفتار مزبور به موزات رشد شناخت به عنوان جنبهای از آن صرف نظر از تمرینهای مختلف یادگیری بر مبنای تجربیات گوناگون که مشاهد بیشترین تأثیر را در آن دارد،قرار داده است.
ضمن آن که بیشترین تبلیغات دربارهی زنان در حوزهی لوازم منزل،مواد بهداشتی و نظافت است چون تصور میشود زنان در این زمینه،بیشتر قابلیت تأثیر پذیری را دارند و نیز بر طبق قرار داد اجتماعی این نقشها وابسته به دال زن است،در حالی که وظایف مالی و بانکی به مردان اختصاص مییابد تا در مخاطب بر اساس قرار دادهای اجتماعی موجود ایجاد همانند سازی میکند."