خلاصه ماشینی:
"در فصل اول،نویسنده قبل از تعریف فرهنگ،ابتدا به بررسی تحول و جایگاه مطالعات فرهنگ از قرن هجدهم تاکنون پرداخته و سپس برای تمایز میان مطالعات فرهنگی و تغییرات فرهنگی دو اصل کلی رابیان کرده است.
در نگاه از درون به فرهنگ،به چگونگی شکلگیری مفهوم «خردهفرهنگها»در درون جامعهشناسی و بررسی فرهنگ از وجهی دیگر یعنی تماس و تمایز فرهنگها پرداخته شده است.
نویسنده پس از بیان این دو رویکرد در مطالعات فرهنگی به رویکردهای جدید نسبت به فرهنگ میپردازد:تمایز بین مفهوم فرهنگ و تمدن،تغییر مطالعات فرهنگ از بیرون به درون،تأکید بر فرهنگها به جای فرهنگ،نسبتگرایی فرهنگی،جابجایی فرهنگ از معنای تجویری و دستوری بهمعنای توصیفی،طرح مفاهیم متعدد برای شناسایی صورتهای گوناگون فرهنگ در علوم اجتماعی و نگاه متفاوت به فرهنگ.
روش تحقیق در مطالعات فرهنگی باتوجه به بحث«ترنر»،و ارائهی مدل تولید و مصرف فرهنگ آخرین موضوعات پرداخته شده در این فصل است.
در فصل چهارم،به بررسی مفهوم مصرف در فرهنگ عامه و تغییر نگاه از اقتصاد محوری به فرهنگگرایی پرداخته شده است."