Skip to main content
فهرست مقالات

نهادینه های اساطیری در شاهنامه فردوسی

نویسنده:

(2 صفحه - از 101 تا 102)

خلاصه ماشینی:

"نخستین پرسش این‌که آیا اختیار Symbol به عنوان معادل نهادینه درست است؟ دیگر آن‌که مراد مؤلف از نهادینه چیست و چرا در متن و نمایه موضوعی کمتر ذکری از آن می‌شود و، به جای آن، بن‌مایه و نمادینگی و نمودگاری به کار رفته است (1) . نمونه‌ای از آن را در عبارت زیر می‌توان ملاحظه کرد: برای آغاز جستارم می‌بایست کوتاه‌گونه [ =به‌اختصار] ، شناختی از پژوهش‌های ارزمند [ = ارزشمند[ استادانی [ را] که اوستا و متون پهلوی را ترجمه و نقد [ کذا [کرده بودند ــ تا آنجایی که در پیوند با _______________________________ 1 ) از جمله، بن‌مایه‌های اسطوره‌های ایرانی، پهلوانان بنیادین شاهنامه فردوسی، نمادینگی جانوران، جانوران نمادین، نمادینگی درخت کیهانی در شاهنامه فردوسی، نمودگاری آتش در شاهنامه، نمودگاری ابزارها و چیزها در شاهنامه، نمودگاری باورهای اساطیری در شاهنامه. ______________________________ 1 ) از جمله، بن‌مایه‌های اسطوره‌های ایرانی، پهلوانان بنیادین شاهنامه فردوسی، نمادینگی جانوران، جانوران نمادین، نمادینگی درخت کیهانی در شاهنامه فردوسی، نمودگاری آتش در شاهنامه، نمودگاری ابزارها و چیزها در شاهنامه، نمودگاری باورهای اساطیری در شاهنامه."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.