Skip to main content
فهرست مقالات

کنوانسیون راجع به یکنواخت کردن برخی مقررات حمل و نقل هوایی بین المللی

مترجم: ؛ ؛

تابستان 1384 - شماره 68 (26 صفحه - از 297 تا 322)

کلیدواژه ها : غرامت ،مسئولیت ،متصدی حمل و نقل هوایی ،راهنامه هوایی ،ارسال کنندده ،مسافر ،متصدی حمل و نقل واقعی ،متصدی حخمل و نقل قراردادی

کلید واژه های ماشینی : متصدی حمل ،حمل‌و‌نقل هوایی بین‌المللی ،هوایی ،متصدی حمل‌و‌نقل ،راهنامه هوایی ،حمل‌و‌نقل هوایی ،مسئولیت متصدی حمل ،متصدی حمل‌و‌نقل واقعی ،مسئولیت متصدی حمل‌و‌نقل ،متصدی حمل‌و‌نقل قراردادی ،راهنامه ،بار همرا‌ه مسافر ،حمل‌و‌نقل بین‌المللی هوایی ،متصدی حمل‌و‌نقل مسئول ،قرارداد حمل ،دولت‌های عضو کنوانسیون ،ارسال‌کننده ،مسئولیت متصدی ،حمل‌کننده قراردادی ،حمل‌کننده واقعی ،حمل‌کننده ،ترک فعل‌های متصدی حمل‌و‌نقل ،حمل‌و‌نقل بین‌المللی ،دولت‌های عضو ،مبالغ مذکور در مواد ،قرارداد حمل‌و‌نقل ،بار همرا‌ه ،عضو کنوانسیون ،بین‌المللی هوایی ،حمل‌و‌نقل مسافر

بدون شک یکی از مشکلات مطرح در مباحث حقوقی وجود قواعد متعدد، پراکنده در مورادی ناهماهنک است که آن هم موجب آشفتگی و سردرگمی پژوهشگر در یافتن راه‌حل مناسب می‌باشد.مبحث حمل و نقل هوایی نیز تا به حال از یان قاعده کلی مستثنی نبوده است.از تاریخ 12 اکتبر 1929 یعنی زمان تصویب کنوانسیون برخی مقررات راجع به حمل و نقل بین المللی هوایی معروف به کنوانسیون ورشو تا 28 می 1999 زمان تصویب برخی مقررات حمل و نقل بین المللی هوایی معروف به کنوانسیون مونترال، در این بحث اصلاحیه‌های متعدد وضع و به اجرا درآمده است.قطعا این وضعیت در حقوق داخلی با وضع قوانین متعدد در کنار معاهدات آشفته‌تر می‌باشد.آورده عمده کنوانسیون مونترال مصوب 28 می 1999 خاتمه بخشیدن به ناهماهنگی‌ها و آشفتگی‌ها است.این معاهده در زمیه حمل و نقل بین المللی هوایی با توجه به تمامی قواعد بین المللی پیشین و نسخ بسیاری از آنها مجموعه قواعدی یکپارچه و متحد حاکم بر این مبحث مقرر کرده است که اینکم متن آن به نظر علاقه‌مندان محترم می‌رسد.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.