Skip to main content
فهرست مقالات

کنوانسیون راجع به یکنواخت کردن برخی مقررات حمل و نقل هوایی بین المللی

مترجم:

(26 صفحه - از 297 تا 322)

کلیدواژه ها :

غرامت ،مسئولیت ،متصدی حمل و نقل هوایی ،راهنامه هوایی ،ارسال کنندده ،مسافر ،متصدی حمل و نقل واقعی ،متصدی حخمل و نقل قراردادی

کلید واژه های ماشینی : کنوانسیون، حمل، متصدی حمل، مقررات حمل‌و‌نقل هوایی بین‌المللی، حمل‌و‌نقل، مسافر، متصدی حمل‌و‌نقل، خسارت، متصدی حمل‌و‌نقل قراردادی متصدی حمل‌و‌نقل، ماده، حمل‌و‌نقل هوایی، قرارداد، حمل‌و‌نقل قراردادی متصدی حمل‌و‌نقل واقعی، متصدی حمل‌و‌نقل واقعی، مسئولیت متصدی حمل، مقررات حمل، حق، مسئولیت، مسئولیت متصدی حمل‌و‌نقل، متصدی حم، متصدی حمل‌و‌نقل قراردادی، بار همرا‌ه مسافر و کالا، بار همرا‌ه مسافر، راهنامه هوایی، کنوانسیون ورشو، ارسال‌کننده، متصدی حمل‌و‌نقل مسئول خسارات ناشی، مسئولیت متصدی حمل‌و‌نقل قراردادی، اسناد، زمیه حمل‌و‌نقل بین‌المللی هوایی

بدون شک یکی از مشکلات مطرح در مباحث حقوقی وجود قواعد متعدد، پراکنده در مورادی ناهماهنک است که آن هم موجب آشفتگی و سردرگمی پژوهشگر در یافتن راه‌حل مناسب می‌باشد.مبحث حمل و نقل هوایی نیز تا به حال از یان قاعده کلی مستثنی نبوده است.از تاریخ 12 اکتبر 1929 یعنی زمان تصویب کنوانسیون برخی مقررات راجع به حمل و نقل بین المللی هوایی معروف به کنوانسیون ورشو تا 28 می 1999 زمان تصویب برخی مقررات حمل و نقل بین المللی هوایی معروف به کنوانسیون مونترال، در این بحث اصلاحیه‌های متعدد وضع و به اجرا درآمده است.قطعا این وضعیت در حقوق داخلی با وضع قوانین متعدد در کنار معاهدات آشفته‌تر می‌باشد.آورده عمده کنوانسیون مونترال مصوب 28 می 1999 خاتمه بخشیدن به ناهماهنگی‌ها و آشفتگی‌ها است.این معاهده در زمیه حمل و نقل بین المللی هوایی با توجه به تمامی قواعد بین المللی پیشین و نسخ بسیاری از آنها مجموعه قواعدی یکپارچه و متحد حاکم بر این مبحث مقرر کرده است که اینکم متن آن به نظر علاقه‌مندان محترم می‌رسد.

خلاصه ماشینی: "ماده 29-اصل مراجعه به دادگاه درحمل و نقل مسافر، بار همراه مسافر و کالا هر گونه دعوا برای مطالبه خسارت، با هر عنوانی که باشد اعم از اینکه بر مبنای این کنوانسیون یا بر مبنای قرارداد یا بر مبنای مسئولیت مدین یا بر مبنای دیگری مبتنی باشد تنها مشروط به شرایط و حدود مسئولیت مقرر در این کنوانسیون، می‌تواند اقامه گردد، بدون اینکه به تعیین اشخاص دارای حق اقامه دعوا و حقوق مربوط به آنها لطمه‌ای وارد کند. 3. در ارتباط با دولت عضوی که چنین اعلامیه‌ای را صادر کرده است: (الف)ارجاع به«پول ملی»در ماده 23 باید به عنوان پول واحد سرزمینی مربوطه آن دولت تفسیر گردد؛ (ب)ارجاع به«قانون داخلی»در ماده 28 باید به عنوان قانون واحد سرزمینی که مربوطه آن دولت تفسیر گردد؛ ماده 57-شروط(رزرو) درج هیچ گونه شرط در مورد این کنوانسیون ممکن نیست مگر موردی که یک دولت عضو این کنوانسیون در هر زمانی با ارسال اخطاریه‌ای به امین اعلام نماید که این کنوانسیون در موارد زیر اعمال نمی‌گردد: (الف)حمل و نقل هوایی بین المللی که مستقیما توسط آن دولت برای اهداف غیر تجارتی و در ارتباط با وظایف و تکالیفی که به عنوان دولت مستقل بر عهده دارد، انجام می‌گیرد؛ (ب)حمل و نقل مسافر، بار همراه مسافر و کالا برای مقامات نظامی توسط هواپیماهای ثبت شده یا اجرا شده آن دولت که کل ظرفیت آن به وسیله یا از طرف آن مقامات رزرو شده باشد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.