خلاصه ماشینی:
"به نظر میرسد ایجاد و گسترش هر نوع ارتباط،تعامل و همگرایی مطلوب و معنادار میان آموزش متوسطه و آموزش عالی در گام نخست،مستلزم برقراری یک حلقهی گفتوگو میان مدیریتهای این دو بخش آموزشی است.
علی خورسندی در هر کدام از 10 فصل آیندهی کتاب با متخصصان و صاحبنظران در زمینهی علوم تربیتی به بحث و گفتوگو پرداخته است و به طور کلی نظر این اساتید را راجع به آسیبهای نظام آموزشی کشور،کنکور و جایگزینهای احتمالی به جای کنکور،اهمیت علوم انسانی و بیتوجهی به آآن در کشور ما،سابقهی تاریخی توجه بیشتر به علوم تجربی و ریاضی،چگونگی ایجاد ارتباط نظاممند بین نظام آموزش متوسطه و عالی و ارائهی راهکارهای کاربردی و...
نویسنده در این کتاب با رویکردی نقادانه به دو نظام آموزشی متوسطه و عالی مینگرد و آنچه او بیشتر بر آن تأکید داشته یعنی گسست ارتباط بین این دو بخش نظام آموزشی و نتایج زیانبار حاصل از آن یکی از بااهمیتترین مواردی است که کمتر به این صورت جدی به آن پرداخته شده است."