خلاصه ماشینی:
"در فصل دوم مطالعهی منشأ،ماهیت،محدودیتها و روشهای شناخت مورد توجه است و این دو سؤال مطرح میشود که منبع شناخت چیست؟و یاگیری به چه معناست؟ در پاسخ به سؤال اول،دو نظریهی فردگرایی و تجربهگرایی و رابطهی آن با محیط مطرح شده است.
در فصل چهارم،ضمن معرفی نظریههای شناختی-اجتماعی، تفاوت بین یادگیری و عملکرد سرمشقگیری،یادگیری مشاهدهای، نحوهی یادگیری و خودکارآمدی بررسی شده است.
در این دیدگاه،پردازش شامل 3 مرحله است:«رمزگردانی(بازنمایی اطلاعات)،ذخیرهسازی(حفظ اطلاعات)و بازیابی(دستیابی اطلاعات در صورت لزوم)»(108) فصل ششم با بحث در مورد فرآیندهای شناختی آغاز میشود و سپس نظریههای مانند نظریهی اکتشافی برونر،یادگیری معنیدار آزویل،حل مسئله و کاربردهای آن در یادگیری ارائه میگردد.
فصل نهم به مبحث انگیزش و یادگیری اختصاص دارد و سؤال اصلی این است که انگیزش چگونه به وجود میآید و چه تأثیری دارد؟ روانشناسان،انگیزش را متحیر،عامل یا مفهومی فرض میکنند که بعضی از رفتارها را تعیین میکند.
در پایان این فصل نظریههای انسانگرایان،پیشرفت، انگیزهی پیشرفت،اسناد،هدف و رابطهی آنها به یادگیری بحث و نقد شده است."