Skip to main content
فهرست مقالات

آموزه تثلیث

نویسنده:

(10 صفحه - از 162 تا 171)

کلید واژه های ماشینی : تثلیث ،خدا ،مسیحیان ،عیسی ،الوهیم ،کتاب مقدس ،اقنوم ،تثلیث اقدس ،کلمه ،آموزه تثلیث ،کلیسا ،یوحنا ،واحد عیسی مسیح پسر خدا ،قادر مطلق ،عقیده ،ذات ،عهد جدید ،خداوند واحد عیسی مسیح ،روح‌القدس ،شورای نیقیه ،عهد عتیق ،عقیده تثلیث ،کلمه الوهیم ،واحد ،انسان ،طرفداران تثلیث ،عقیده تثلیث اقدس ،سفر ،خداوند ،عقیده تثلیث مقدس

خلاصه ماشینی:

"» (دوم قرنتیان 6:18) @ خدای نادیدنی «کسی هرگز خدا را ندید…» (اول یوحنا 4:12) تا اینجا دیدیم که کتاب مقدس خدا را واحد، قادر مطلق و غیر قابل رؤیت می‌داند لذا آنچه که در این کتاب آمده باید مورد قبول مسیحیان باشد به‌همان طریقی که بسیاری از مؤمنان قرن نخست، نوشته‌های مقدس را به مثابه مکاشفه موثق و معتبر خدا پذیرفته بودند. الوهیم کلمه الوهیم که به معنی خدا و خدایان است در نخستین آیه کتاب مقدس آمده و آن چنین است: «در ابتدا الوهیم آسمانها و زمین را آفرید» طرفداران تثلیث استدلال می‌کنند که الوهیم جمع است و به معنی خدایان و در حقیقت آیه مذکور را باید «در ابتدا خدایان آسمانها و زمین را آفریدند» ترجمه کرد و منظور از خدایان همانا «پدر، پسر و روح‌القدس» است و اگر غیر از این بود واژه مفرد برای خدا مورد استفاده قرار می‌گرفت. آیه اول سفر پیدایش که مورد استدلال طرفداران تثلیث قرار گرفته از این نمونه است زیرا چنین آمده: «در ابتدا خدا (الوهیم) آسمانها و زمین را آفرید (بر،که مفرد است). کلمه ، خدا بود در انجیل یوحنا 1:1 چنین آمده: در ابتدا کلمه بود و کلمه نزد خدا بود و کلمه خدا بود» حامیان تثلیث ادعا می‌کنند که این آیه نشان می‌دهد که «کلمه» (به یونانی هو لوگوس )عیسی مسیح است که به زمین آمد، و او همان خدای متعال است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.