Skip to main content
فهرست مقالات

مشخصات نقشه مغزی دانش آموزان دارای اختلال نارساخوانی

نویسنده: ؛ ؛

پاييز 1378 - شماره 12 علمی-پژوهشی (20 صفحه - از 119 تا 138)

کلیدواژه ها : عادی ،نارساخوانی ،نقشه مغزی ،اختلال یادگیری

کلید واژه های ماشینی : نارساخوانی ،اختلال نارساخوانی ،مغزی ،نقشه‌های مغزی ،تتا مورد مقایسه ،تتا ،امواج مغزی ،نارساخوانی تحولی ،حرکات چشم ،اختلال در خواندن ،نوشتن ،گروه آزمایش ،عادی ،موج تتا ،نیمکره چپ ،خواندن و نوشتن ،اختلال خواندن ،چشمی ،چپ ،حرکات چشمی ،گروه کنترل ،گروه آزمایش و کنترل ،حرکات جهشی ،اختلال نوشتن ،آزمونهای خواندن و نوشتن ،سیستم بینایی ،سطح خواندن و نوشتن ،حرکت جهشی ،نوار مغزی ،نقشه‌برداری مغزی

به منظور شناسایی خصوصیات فعالیت الکترو فیزیولوژیک مغزی در دانش‌آموزان دچار نارساخوانی، تعداد 30 دانش‌آموز پسر 8 تا 10 ساله از بین 220 دانش‌آموز ناتوان در یادگیری به عنوان گروه بالینی-15 نفر گروه آزمایشی و 15 نفر گروه کنترل-انتخاب شدند و با استفاده از دستگاه پیشرفته نقشه مغزی، فعالیت الکتروفیزیولوژیک مغز آنها ثبت و با 15 دانش‌آموز پسر 8 تا 10 ساله همگن و عادی مقایسه شدند.با استفاده از آزمون T مستقل میانگین امواج مغزی آلفا، بتا، دلتا و تتا مورد مقایسه قرار گرفت و تفاوت مشخصی بین گروه آزمایش و عادی از نظر موج بتا به دست آمد.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.