Skip to main content
فهرست مقالات

نقش کتابدار در آموزش بزرگسالان

سخنران:

(17 صفحه - از 83 تا 99)

خلاصه ماشینی:

"البته شک نیست که انفجار و کثرت اطلاعات و توسعه سریع علوم و تکنولوژی و همچنین فضای خالی میان آنچه به نام آموزش رسمی به افراد داده می‌شود و آنچه که در اجتماع مورد عمل قرار می‌گیرد بیش از پیش امر آموزش دائمی را برای افراد ایجاب می‌کند و اصولا در نظام‌های سنتی، شیوه‌های آموزش بجای آنکه قدرت ابتکار و تخیل را پرورش دهد در بسیاری موارد موجب تضعیف این قدرت در افراد می‌گردد و دورنگری‌های نظام‌های سنتی آموزش، دیگر بهیچوجه جوابگوی احتیاجات موجود جهان پرتحرک امروز نخواهد بود. بدیهی است که کتابخانه می‌تواند نقش مؤثری در روند چنین آموزشی داشته باشد، زیرا بدون تردید بزرگسالان قدرت و استعداد کافی برای آموزش دارند و همچنین در عصری که جهان در تحول و بحران روزافزون است بزرگسالان، بخصوص در کشورهای در حال توسعه، ناچارند به آموزش خود بپردازند، و شک نیست که کتابخانه در میان کلیه مؤسسات و واحدهای آموزشی، انعطاف‌پذیرترین واحد برای«آموزش بزرگسالان»و آموزش دائمی است. مرحله سوم:مرکز برای مجریان پیکار با بیسوادی و تهیه‌کنندگان مواد سوادآموزی بزرگسالان امکان مطالعه و آموزش را فراهم خواهد کرد بدون تردید در کلیه این فعالیت‌ها روش‌های سوادآموزی مورد توجه خاص قرار می‌گیرد. برای علاج وضع کنونی و تقبل مسئولیت آموزش دائمی که بدون تردید آموزش بزرگسالان را دربرمی‌گیرد و بالاخره انجام یک رشته فعالیت‌های سودمند مربوط به آن، کتابخانه عمومی لزوما باید چند گام عملی در این راه بردارد:-قدم اول:کتابخانه باید توده عظیم بزرگسال را بررسی کند و براساس همین بررسی، هدف‌های خاص آموزشی آنها را روشن سازد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.