Skip to main content
فهرست مقالات

جنبه های سه گانه زبان آموزی

نویسنده:

ISC (10 صفحه - از 66 تا 75)

کلید واژه های ماشینی : زبان، زبان‌آموزی، معلم، زبانشناسی، تدریس، روانشناسی، جنبه‌های سه‌گانه زبان‌آموزی، روشهای تدریس، معلمان زبان، تئوریهای زبانشناسی

خلاصه ماشینی:

"1 بعد از تعیین هدف کلاسهای زبان باید از خود سئوال کنیم:برای رسیدن به این هدف برنامه‌ها و کتابهای درسی باید شامل چه مطالبی باشند؟بعبارت دیگر برای نیل به هدفهای مشخص، معلم باید در یادگیری چه مطالبی به- شاگردان کمک بکند؟ اگر همانطوری که در بالا پیشنهاد شد هدف برنامه‌های زبان ایجاد قدرت خواندن متون به زبان مزبور باشد، کدام یک از جنبه‌های مختلف زبان، گوش دادن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن باید آموخته شود؟آیا هر چهار مهارت‌ها باید یاد داده شوند؟بعلاوه برای یادگیری هر یک از این مهارتها شاگرد باید سایرین را نیز بیاموزد؟آیا آموختن یکی سبب انتقال یادگیری به مهارت دیگری می‌شود؟ اگر کتابهای موجود در روشهای زبان آموزی را بررسی بکنیم به دو نوع نظریه‌های مشخص برخورد می‌کنیم:نظریه«علمی»و نظریه«فلسفی». 1957,notuoM:eugaH ehT,serutcurtS citcatnyS,yksmohC maoN (6)- dleifmoolB dranoeL به شکل یک سری الگوهای زبانی؟دو نظریه در مورد هدف زبانشناسی نیز با هم اختلاف عقیده دارند:آیا زبانشناسان باید سعی کنند خصوصیات عمومی زبان را بطور کلی مطرح بکنند یا باید در پی پیدا کردن متدهای جدید تجزیه زبان باشند؟این تئوریها در مورد این که منظور از دستور زبان چیست پیشتهادات مختلفی عرضه می‌کنند:آیا امکان دارد دستوری نوشته شود که تمام زبانهای دنیا را در بر بگیرد؟یا این که میتوان کاربرد بومیهای زبان را به عنوان گرامر آن قبول کرد؟ به بیان دیگر، آیا دستور زبان باید توصیفی 1 باشد یا تجویزی 2 ؟آیا یادگیری دستور زبان باید استقرائی باشد یا قیاسی؟آیا زبان آموزی جزو یادگیری مهارتها بوده، مثل هر مهارت دیگری از جمله رانندگی، با تشکیل عادات مربوط حاصل می‌شود؟و یا این که بکار بستن زبان لازمه یک نوع استعداد زبانی، مثل قدرت راه رفتن می‌باشد؟هر انسان طبیعی و سالم صحبت کردن به یک زبان را فرا میگیرد همان طوری که هر کس نیز راه رفتن را از خردسالی می‌آموزد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.