Skip to main content
فهرست مقالات

فردی ساختن آموزش (زبان آموزی)

نویسنده:

ISC (8 صفحه - از 49 تا 56)

کلید واژه های ماشینی : زبان، زبان‌آموزی، آموزش، فردی ساختن آموزش، معلم، متد شفاهی، آموختن، انگیزش، تدریس، مسئله فردی نمودن زبان‌آموزی

خلاصه ماشینی: "و از اعتبار و اختیار آنها در پیش خود کم میکنند و باصطلاح آنها را از هدایت کردن خود از لحاظ آکادمیک و از لحاظ اجتماعی باز میدارند و رفته‌رفته استقلال آموزشی واجتماعی خود را از دست میدهند و دیگر قادر نیستند دور از چشم معلم و بدون حضور او یا ترس از امتحان و نمره کوچکترین فعالیتی بکنند و در نتیجه نیروی یادگیری مستقل را کاملا از دست میدهند و لذا از قبول مسئولیت و یا استفاده از قوه ابتکار خود سرباز میزنند و اطاعت محض از معلم میکنند و برای این‌که مطلبی را یاد بگیرند یا باید آنرا از دهان معلم بشنوند و یا چاپ شده آنرا در کتابی ببینند. در بیش از بیست سال اخیر پیوندی بین زبانشناسی، روانشناسی و زبان آموزی بوجود آمده و این پیوند برای اولین بار در آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم بوقع پیوست و از این پیوند روشی بنام متد شفاهی 5 بوجود آمد یعنی یکی از عوامل که در گذشته موجب بوجود آمدن روش شفاهی شد وقوع جنگ جهانی دوم در اواخر نیمه اول قرن بیستم بود. متد شفاهی فقط به آن عده از شاگردان کلاس توجه میکرد که دارای هدف معین، یعنی یاد گرفتن صحبت کردن، بوده و بتوانند از روی طریقه معینی یاد بگیرند و مثلا کسانی را که بیشتر از راه حافظه بصری یاد میگیرند فراموش کرده و همین‌طور بحال آن دسته از شاگردانی که هدف آنها بیشتر بدست آوردن مهارت خواندن باشد فکری نکرده بود. موضوع دیگر که در یادگیری زبان اول اثر مثبت دارد این است که انتخاب آنچه که باید یاد گرفته شود بطور طبیعی بنا به احتیاجات محیطی و زبان محیط صورت میگیرد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.