Skip to main content
فهرست مقالات

تکامل تدریجی روش تدریس علوم از اواخر قرن نوزدهم تا عصر حاضر

نویسنده:

(9 صفحه - از 57 تا 65)

کلید واژه های ماشینی : روش تدریس ،روش تدریس علوم از اواخر ،ارزشیابی ،دانش‌آموزان ،محتوی ،معلم ،تدریس علوم از اواخر قرن ،تنظیم برنامه‌های درسی ،برنامه ،نظام جدید آموزش علوم ،دبیرستان ،آموزش علوم ،محتوی برنامه علوم ،هدف ،روش سخن‌رانی ،محتوی کتب درسی ،روش تدریس آزمایشگاهی ،پرورش روح علمی ،ارزشیابی برنامه ،روش سخن‌رانی حائز اهمیت ،دانشگاه ،روشهای ارزشیابی ،روش آزمایشگاهی ،کتاب ،روش سخن‌رانی اهمیت ،تدریس تجربی ،یادگیری دخالت مهمی در تنظیم ،موقعیت واقعی آموزش علوم ،کارهای آزمایشگاهی ،اواخر قرن نوزدهم

خلاصه ماشینی:

"با توجه به نظام جدید آموزش و پرورش که از طرف آمادگی برای تحصیلات دانشگاهی را هدف خود قرار داده و از طرف دیگر تأکید زیادی روی پرورش روح علمی نموده است، باید خاطر نشان ساخت که مادامیکه روال کنکور دانشگاههای ما براساس تست کردن مطالب حفظی است، بهترین روش برای آماده نمودن دانش‌آموزان برای گذراندن این نوع امتحانات همان روشی است که داریم‌ یعنی روش سخنران‌ (dohtem erutceL) ، ولی اگر هدف ما پرورش روح علمی است، در اینصورت روش مناسبی عبارت از روش آزمایشگاهی با تأکید بر فعالیت و کشف خود دانش‌آموز خواه بود. ولی اگر در روال کنکور دانشگاه تجدید نظر گردد و به عواملی مثل روح علمی اهمیت داده شود و مهمترین عامل انتخاب دانشجو محفوظات نباشد در آن صورت روش تدریس آزمایشگاهی مبتنی بر کشف و تجربه موفقیت بیشتری حاصل نموده و هدفهائی مثل پرورش روح علمی بواقعیت نزدیکتر شده و از این قالب انشائی و کاذبی که اکنون دارند، بیرون خواهند کرد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.