Skip to main content
فهرست مقالات

روش تدریس زیست شناسی و تجزیه و تحلیل یک نظام

نویسنده:

ISC (10 صفحه - از 66 تا 75)

کلید واژه های ماشینی : روش تدریس ،روش تدریس زیست‌شناسی و تجزیه ،مفاهیم زیست‌شناسی برنامه علوم راهنمائی ،نظام ،برنامه ،ارزشیابی ،معلم ،مواد برنامه‌های علوم راهنمائی نشان ،دانش‌آموزان ،نظام آموزش متوسطه ،هدفهای علوم تجربی نظام راهنمائی ،کتب علوم دوره راهنمائی ،علوم دوره راهنمائی ،کلاسهای ،بررسی میزان درگیری کتب علمی ،آزمون بررسی میزان درگیری کتب ،مواد برنامه‌های آموزش متوسطه ،برنامه زیست‌شناسی در کتب راهنمایی ،دوره راهنمائی ،تست‌ها منعکس‌کننده روشهای تدریس معلم ،برنامه دانشسراهای راهنمائی ،برنامه علوم دوره راهنمائی ،معلمان دوره راهنمائی ،هدفهای ،ارزشیابی میزان درگیری کتاب ،نظام دوره راهنمائی ،نظام قدیم ،معلمان و دانش‌آموزان دوره راهنمائی ،کتب نظام قدیم درگیری ،نظام راهنمائی

خلاصه ماشینی:

"نتایج ارزشیابی فوق که از بررسی 4 گروه دانشجویان دانشسراهای راهنمائی و یک گروه دانشجویان روش تدریس در دانشکده علوم تربیتی، استخراج شده است نشان می‌دهد که میزان درگیری فقرات تست در کتب سه سال اول راهنمائی با کتب نافلید سه سال اول دبیرستان در انگلیس و کتب فرانسه و آمریکا در همین دوره، اختلاف فاحش دارد (جدول 1 ) موارد ارزشیابی‌\کتب راهنمائی(ایران)\انگلیس‌\آمریکا\فرانسه مطالب کتاب‌\74/0\1/3\3\2 شکل‌ها و منحنی‌ها\75/0\5/2\7/2\5/1 سئولات آخر فصل‌\8/0\7/2\8/2\2\ فعالیتهای پیشنهاد شده‌\9/0\4\2\7/1 جدول 1-میانگین میزان درگیری دانش‌آموزان با کتب درسی از نظر موارد مختلف«آزمون بررسی کتب علمی» همین آزمون وقتی در مورد کتب سه سال اول متوسطه نظام قدیم 1 به کار می‌رود میزان درگیری موارد فوق اختلاف فاحشی با نتایج کتب دروه راهنمائی دارند(جدول 2) (1)-در این بررسی که 200 نفر از دانش‌آموزان سوم راهنمائی با 200 نفر از دانش‌آموزان سوم متوسطه قدیم مورد مقایسه قرار گرفتند، اختلاف آنها از نظر طرز تفکر علمی بسیاد ناچیز بود و نشان می‌داد که(با یکسان بودن روش تدریس)کتاب نمی‌تواند به تنهائی راه رسیدن به هدف باشد. مطالب کتاب 04/0 شکل‌ها و منحنی‌ها 025/0 سئولات آخر فصل 03/0 فعالیتهای پیشنهاد شده 01/0 جدول 2-میانگین میزان درگیری دانش‌آموزان سه سال اول دبیرستان (نظام قدیم)با کتب درسی بررسی فوق نشان می‌دهد که کتب علوم دوره راهنمائی در هر سال بیش از کتب نظام قدیم درگیری ایجاد می‌کنند ولی با مقایسه با نظامهای پیشرفته نمی‌توانند در مسیر رسیدن به هدفهای آن موفق باشند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.