Skip to main content
فهرست مقالات

بررسی برنامه های علوم تجربی در نظام جدید آموزش متوسطه

نویسنده:

(12 صفحه - از 76 تا 87)

کلید واژه های ماشینی : نظام جدید آموزش متوسطه ،آموزش ،اطلاعات ،متوسطه ،بررسی برنامه‌های علوم تجربی ،برنامه‌های علوم تجربی در نظام ،برنامه ،علوم تجربی ،دوره متوسطه ،علوم تجربی دوره متوسطه ،تعلیم و تربیت ،آموزش و پرورش ،علوم تجربی معلومات و اطلاعات ،هدفهای آموزشی ،ارزشیابی ،ارزشیابی نظام جدید آموزش دوره ،مهارتها ،نوجوانان ،روشهای ارزشیابی نظام جدید آموزش ،اجتماعی ،طرح ،دانش‌آموزان ،طرح جدید آموزش ،هدفهای آموزشی علوم تجربی ،جوان ،نظام جدید آموزش علوم ،هدفهای ،اقتصادی ،برنامه علوم تجربی دوره ،حل مسائل

خلاصه ماشینی:

"در جوامع پیشرفته و در حال پیشرفت دنیای امروز اطلاعات و معلومات بشری نه تنها از طریق مؤسسه‌ای بنام مدرسه بلکه بصورت متنوع‌تر و سریعتر از طریق مطبوعات چاپ شده، رادیو و تلویزون در اختیار همه افراد جامعه قرار میگیرد و در واقع وجود مدرسه نمیتواند صرفا بر این مبنی باشد که در آن مغزهای افراد را با حقایق و دانش انسانی پر کند بلکه مدرسه مترقی امروزی مؤسسه‌ای است که در آن سعی میشود به افراد جوان فنون و مهارتهائی آموخته شود تا در این افراد آمادگی برخورد و حل مسائل شخص و اجتماعی ایجاد گردد. با داشتن چنین برنامه‌ای بررسی مسائل مهم زمینی و طبیعی ایران بوسیله دانش‌آموزان غیرممکن بنظر میرسد، مسائلی از قبیل کمبود آبهای سطحی و زیرزمینی و ضرورت حفاظت آنها، کاستن و کنترل خسارتهای زمین‌لرزه، اهمیت منابع زیرزمینی (نفت و مس و دیگر کانیها)در ایران، اهمیت عوامل جوی و زمینی در ایجاد و توسعه شهرها و جاده‌ها و سدها و غیره و بالاخره دهها مسائلی دیگر که آینده اقتصادی و اجتماعی این مملکت بطور مستقیمی به آنها بستگی دارد باید در برنامه درسی دوره متوسطه گنجانیده شود برنامه‌های دو سال اول آماده نمودن و یاد دادن مهارتها به نوجوانان برای مطالعه و بررسی مسائل کشوری و منطقه‌ای در دو سال آخر دوره متوسطه است، در طرح برنامه درسی مثل زمین‌شناسی این هدف بکلی نادیده گرفته شده و تنها کسب بعضی از هدفها معلوماتی بوسیله دانش‌آموزان امکان‌پذیر میباشد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.