Skip to main content
فهرست مقالات

بررسی برنامه های علوم تجربی در نظام جدید آموزش متوسطه

نویسنده:

ISC (12 صفحه - از 76 تا 87)

کلید واژه های ماشینی : نظام جدید آموزش متوسطه، آموزش، اطلاعات، متوسطه، بررسی برنامه‌های علوم تجربی، برنامه‌های علوم تجربی در نظام، برنامه، علوم تجربی، دوره متوسطه، علوم تجربی دوره متوسطه

خلاصه ماشینی: "در جوامع پیشرفته و در حال پیشرفت دنیای امروز اطلاعات و معلومات بشری نه تنها از طریق مؤسسه‌ای بنام مدرسه بلکه بصورت متنوع‌تر و سریعتر از طریق مطبوعات چاپ شده، رادیو و تلویزون در اختیار همه افراد جامعه قرار میگیرد و در واقع وجود مدرسه نمیتواند صرفا بر این مبنی باشد که در آن مغزهای افراد را با حقایق و دانش انسانی پر کند بلکه مدرسه مترقی امروزی مؤسسه‌ای است که در آن سعی میشود به افراد جوان فنون و مهارتهائی آموخته شود تا در این افراد آمادگی برخورد و حل مسائل شخص و اجتماعی ایجاد گردد. با داشتن چنین برنامه‌ای بررسی مسائل مهم زمینی و طبیعی ایران بوسیله دانش‌آموزان غیرممکن بنظر میرسد، مسائلی از قبیل کمبود آبهای سطحی و زیرزمینی و ضرورت حفاظت آنها، کاستن و کنترل خسارتهای زمین‌لرزه، اهمیت منابع زیرزمینی (نفت و مس و دیگر کانیها)در ایران، اهمیت عوامل جوی و زمینی در ایجاد و توسعه شهرها و جاده‌ها و سدها و غیره و بالاخره دهها مسائلی دیگر که آینده اقتصادی و اجتماعی این مملکت بطور مستقیمی به آنها بستگی دارد باید در برنامه درسی دوره متوسطه گنجانیده شود برنامه‌های دو سال اول آماده نمودن و یاد دادن مهارتها به نوجوانان برای مطالعه و بررسی مسائل کشوری و منطقه‌ای در دو سال آخر دوره متوسطه است، در طرح برنامه درسی مثل زمین‌شناسی این هدف بکلی نادیده گرفته شده و تنها کسب بعضی از هدفها معلوماتی بوسیله دانش‌آموزان امکان‌پذیر میباشد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.