Skip to main content
فهرست مقالات

تحصیل در خارج بعنوان فرایند روانی

نویسنده:

ISC (23 صفحه - از 69 تا 91)

کلید واژه های ماشینی : دانشجویان، گروه ساکن گراتس تمایلات نوروتیک، دانشجویان گروه ساکن گراتس، گروه ساکن گراتس، تمایلات نوروتیک گروه ساکن گراتس، کشور محل تحصیل، طرز فکر، فکر دانشجویان گروه ساکن گراتس، طرز فکر دانشجویان خارجی، دانشجویان ایرانی ساکن گراتس

خلاصه ماشینی:

"اولا هدف مشخص نمودن این مسئله بود که آیا دانشجویان ایرانی مقیم گراتس در مقایسه با دو گروه گواه مقیم تهران از نقطه‌نظر بهر هوش اختلافی نشان میدهند یا خیر,ثانیا میبایستی معلوم گردد که در هریک از گروههای منتخب دانشجویان باهوش‌تر در مقایسه با دانشجویان کم هوش‌تر اختلافاتی در خصوصیات شخصیت نشان میدهد یا خیر(دانشجویان بوسیله میانه نمرات بدست آمده در آزمون ماتریس پیش‌رونده به دو گروه باهوش‌تر و کم‌هوش‌تر تقسیم شدند. پس از اینکه نتایج لازم جمع‌آوری شد برای تعیین تأثیر متغیرهای مستقلی از قبیل سن,سال تحصیلی,شهر محل تحصیل بر روی متغیرهای وابسته‌ای مانند خصوصیات شخصیت و تعیین تأثیر متقابل این متغیرها بر هم از روش تحلیل واریانس استفاده شد,و جهت پاسخ به سئوالاتی از این قبیل که آیا دانشجویانی که ازنظر رضایت از زندگی و یا پیشرفت تحصیلی اختلافاتی با همدیگر نشان میدهند ازنظر میزان تمایلات نوروتیک نیز با هم اختلافی دارند که از لحاظ آماری حائز اهمیت باشد از آزمون تی 1 استفاده بعمل آمد. این اختلاف را میتوان باین طریق توجیه کرد که اولا تحصیل در اطریش در مقایسه با تهران بعلت مشکلات سازگاری و مشکلات فهم و درک مطالب درسی خیلی بیشتر طول میکشد,ثانیا دانشجویان ایرانی ساکن گراتس در مورد پیشرفت در تحصیلات,خود را با دانشجویان اطریشی که برای آنها در زمینه تحصیلی گروه مرجع میباشند,مقایسه میکنند. جدول 15:تعداد دانشجویان سه گروه منتخب برطبق طرز فکر آنها درباره کشور محل تحصیل فرزندانشان01/0> P 2 fd 05/16 2X بمنطور اینکه تعیین شود اختلاف بدست آمده بین کدامیک از گروههای موجود است تجزیه‌های بعدی بوسیله مجذور خی در جدول‌های 2x2 صورت گرفت که جدول شماره 16 نتایج آنرا نشان میدهد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.