Skip to main content
فهرست مقالات

اهمیت و چگونگی یادگیری زبان مادری در دوران قبل از دبستان

نویسنده:

(13 صفحه - از 51 تا 63)

کلید واژه های ماشینی : کودکان ،زبان ،یادگیری زبان مادری ،کودکستان ،مادران ،معلم ،صحبت ،لهجه ،فرصت‌های یادگیری زبان مادری ،خواندن ،داستان ،کودک یادگیری زبان ،طبقه ،جملات ،کلاس ،نمایش ،نوشتن ،یادگیری زبان مادری در کودکستان ،خانواده ،برنامه ،مادران طبقه مرفه‌تر مادران طبقه ،رشد ،فرصتهای ،زبان مادری در کودکستان کمک ،رشد زبان ،تاثیر لهجه در یادگیری زبان ،یادگیری زبان در کودک ،خواندن و نوشتن ،برنامه زبان کودکستان ،مادران طبقه

خلاصه ماشینی:

"برای گروه اول از روش«بسط»استفاده میکردند مثلا اگر کودک میگفت «سگ، واق، واق»(موقعیکه سگ عوعو میکند)مربی میگفت«بله، سگ دارد واق واق میکند»در گروه دوم روش نمونه درست کردن بکار برده میشد که مربی در این گروه عقیده و نظری را در جواب کودک پیشنهاد میکردند و میکفتند«بله از دست گربه عصبانی است»یا«بله ولی گاز نمیگیرد»به کودکان گروه سوم جواب داده نمیشد. یک کودکستان و یا مهد کودک خوب برای کودکان 3 تا 6 ساله میتواند قسمت زیادی از برنامه خود را به فعالیت‌هائی که به پیشرفت زبان کمک میکند اختصاص دهد. هدفهائی که یک برنامه زبان میتواند داشته باشد عبارتند از: 1-برقرار کردن ارتباط لفظی کودک با حرف زدن میتواند احساسات، عقاید و خواسته‌های خود را بیان کند و یا احساسات و عقاید و احتیاجات دیگران را درک و تعبیر کند و بعد که بزرگتر شد میتواند از نوشتن هم برای این منظور استفاده کند و بعدها نوشتن و خواندن جزو مهارتهای مهم بشمار خواهد آمد. در این برنامه فرصتهای زیادی برای صحبت کردن به کودک داده میشود و برای زبان مادری کودکان(که در این مورد اسپانیولی است)اهمیت زیادی قائل میشوند. بلافاصله بعد از اینکه کودکان فعالیتی را بپایان رساندند معلم از آنها میخواهد که همگی دور هم در قسمتی از اطاق جمع شوند و یک یک راجع‌به برنامه‌ای که داشته‌اند صحبت کنند(در مدارس گشوده 1 بچه‌ها میتوانند از چندین برنامه و یا بازیهائی که برای آنها تهیه دیده شده آزادانه یکی را انتخاب کنند و هر وقت آن فعالیت را به پایان رسانیدند برنامه دیگری را انتخاب نمایند)."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.