Skip to main content
فهرست مقالات

آموزش سنتی و آموزش جبری

نویسنده:

ISC (26 صفحه - از 64 تا 89)

کلید واژه های ماشینی : آموزش‌وپرورش، سنتی، نظام آموزشی، پرورش، نظام، تربیت، تعلیم و تربیت، آموزش‌وپرورش دموکراتیک، آموزش سنتی و آموزش جبری، آموزش سنتی، آموزش و پرورش، مدارس، اجتماعی، سیاسی، آموزش دموکراتیک، پرورش دموکراتیک، امریکا، دموکراتیزه، ممالک، دانش‌آموزان، فرصت‌های، مدارس متوسطه، متوسطه، تغییرات، کوشش، نظام دموکراتیک، جامعه، مشکلات، توسعه، نظام سنتی

خلاصه ماشینی: "در متن مقاله توضیح بیشتری پیرامون آموزش سنتی، هدفها و نواقص آن داده میشود و هدف این مقاله تشریح این عقیده است که آموزش‌وپرورش سنتی در تمام کشورهای جهان حاضر منسوخ شده است و ممالک مختلف بنا به شرایط زمانی و مکانی خود دست به یک سلسله تغییرات در نظام آموزشی خویش تحت عناوین مختلفی چون آموزش‌وپرورش دموکراتیک و یا آموزش‌وپرورش جدید زده‌اند. آموزش‌وپرورش دموکراتیک شامل کوششی همه جانبه در راه شناخت و درک معنای اختلافات فردی و گروهی است بطوریکه پس از رسیدن به درجه درک و شناخت بتوان نه‌تنها آموزشس همگانی، در ارتباط با زمان مربوط، به همه ارائه کرد-وظیفه‌ای که همه نظامهای آموزشی باید برعهده بگیرند-بلکه به همه دانش‌آموزان این اجازه داده شود که در صورت تمایل و علاقه بتوانند استعدادهای خود را پرورش دهند، مهارتهای خود را به منصه ظهور رسانند و شخصیت فردی خود را بپرورانند و بروز دهند. سئوال اول:تا چه اندازه حکومتهای ملی متعهد شده‌اند که فرصتهای مساوی آموزشی برای بخشها و طبقات مختلف اجتماع خویش بوجود آورند و تا چه اندازه کوششهای این دولته توام با موفقیت بوده است؟ سئوال دوم:در جوامعی که فرصت‌های مساوی آموزشی خلق شده است، تا چه اندازه این امر به دموکراتیک کردن آن جوامع بطور کلی کمک کرده است؟ سئوال سوم:در فرایند رشد و گسترش آموزش‌وپرورش چه اقدامات دیگری باید صورت گیرد تا بطور کلی جامعه بصورت دموکراتیک درآید و چگونه این امر امکان‌پذیر است؟ پاسخ به سئوال اول تا اندازه‌ای ساده است. {O14O} بالاخره در اقیانوسیه، استرالیا و زلاند جدید نظامهائی بوجود آمده است که برطبق الگوی امریکائی در جهت دموکراتیک کردن آموزش‌وپرورش پیش میرود گرچه این ممالک هنوز محدودیت‌های سنتی را که در نظام آموزشی عالی وجود دارد از بین نبرده‌اند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.