Skip to main content
فهرست مقالات

کند و کاو در زمینه ارتباط شفاهی در ایران

نویسنده:

ISC (22 صفحه - از 101 تا 122)

کلید واژه های ماشینی : شفاهی، ارتباط شفاهی، پیام، انتقال پیامهای شفاهی، پیام شفاهی، ادراک، فرایند انتقال پیام، افت پیام در ارتباط شفاهی، فرایند انتقال پیام شفاهی، پیام در ارتباط شفاهی

خلاصه ماشینی:

"در واقع علت در نظر گرفتن مورد سوم، این بود که در مطالعه نتایج مرحله اول که توسط مشاهده‌گرها(دانشجویان)ارائه گردیده بود، این نکته مورد توجه قرار گرفت که ممکن است اغلب افراد به دلیل محدود شدن به پاره‌ای ملاحظات ویژه، و عدم آگاهی ایشان از هدف کلی تحقیق، از تحلیل بیشتر در بخش استنتاج تحقیق خود، به صورتی شخصی و محدود خودداری کرده باشند. در حال حاضر براساس نتایج بدست آمده در این تحقیق، میزان دخالت افراد بوسیله تغییرات شخصی از پیام و ساختن یک ساختمان جدید برای پیام، بستگی زیادی دارد به اینکه معلومات قبلی یا سطح دانش آنها(نتیجه شماره 8)و فرهنگ اجتماعی (نتیجه شماره 12)که افراد بدان تعلق دارند، در چه سطحی قرار داشته باشد. از آنجا که افراد طبیعتا از لحاظ واکنش نسبت به انگیزش به صورت بسیار فردی عمل می‌کنند، و ما در نتایج دیگر عوامل آن را تاحدودی بررسی کردیم، ترتیب قرار گرفتن ایشان هم در یک فرایند انتقال پیام می‌تواند در بازده نهایی و تاثیر آن در جامعه مهم تلقی گردد. بنظر می‌رسد که با جا افتادن موضوع بوسیله دوبار تکرار شدن پیام(یکبار شنیدن و یکبار بازگو کردن) یادگیری پیام وقتی به حافظه بلند انتقال پیدا کرده است، توانسته است از ثبات نسبتا بیشتری برخوردار گردد، و در نتیجه تعداد کلمات اصلی بازگوشده در روز دوم بیشتر از روز اول باشد. ثالثا دقت فرد در یادآوری کلمات اصلی یا اجزاء مهم پیام-در صورت نوشتن و داشتن فرصت لازم برای فکر کردن-افزایش می‌یابد(نحوه و میزان افت در پیام شفاهی قبلا در تحلیل شماره 2 همین تحقیق آورده شده است)."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.