Skip to main content
فهرست مقالات

اندازه گیری حافظه و تقویت آن

نویسنده:

ISC (18 صفحه - از 99 تا 116)

کلید واژه های ماشینی : حافظه، ماز، تداخل یادگیری بعدی در یادگیری، تمرین، شاخه‌ای، ماز ذهنی، تقویت، اندازه‌گیری حافظه، فراموشی، یادگیری بعدی، تداخل یادگیریهای قبلی در یادگیری، خطاهای، ذهنی، آزمایش، دانشجویان، تصویر، کار نبردن آموخته‌ها، دانش‌آموز، روان‌شناسی، آموخته‌ها، حافظه و تقویت، شیوه، علت، تقویت حافظه، روان‌شناسی یادگیری، علتهای فراموشی، میانگین، یادگیریهای قبلی، میانگین حافظه گروه دانشجویان، کار

خلاصه ماشینی: "در این مقاله سعی خواهد شد نشان داده شود که اولاچرا برخی یادگیریها زودتر و برخی دیگر دیرتر فراموش می‌شوند، ثانیاچگونه می‌توان حافظه را اندازه گرفت و حتی آن‌را تقویت کرد. اگر ما پس از یادگیری یک مطلب، هیچ مطلب دیگری را هم یاد نگیریم، باز هم فراموشی خواهیم داشت، زیرا مغز ما به‌طور خودکار به مسائل مختلفی خواهد پرداخت و این تفکر خود به خود تداخل به وجود خواهد آورد. شیوه انجام این آزمایش را می‌توانید به یکی از دوستان خود نیز یاد بدهید و از او بخواهید تا حافظه شما را با یک ماز 12 شاخه‌ای بسنجد. تفسیر نتایج حال ممکن است این سؤال برای شما پیش بیاید که نتایج به دست آمده را چگونه باید تفسیر کنید و قوی یا ضعیف بودن حافظه آزمودنی یا حتی حافظه خودتان را چگونه تشخیص دهید در سطور پایین ما شیوه تفسیر نتایج حاصل از اجرای یک ماز 12 شاخه‌ای بر روی یک آزمودنی 20 تا 25 ساله را، که بعد از این آزمودنی الف خواهیم خواند، یاد می‌دهیم. بدین ترتیب که شما می‌توانید هریک از دوستان خود را، که سن او بین 20 تا 25 سال باشد، به شیوه‌ای که شرح دادیم، با یک ماز 12 شاخه‌ای تحت آزمایش قرار دهید و قوی یا ضعیف بودن حافظه او نسبت به گروه را مشخص کنید. مقایسه این دو منحنی نشان می‌دهد که آزمودنی موردنظر، نسبت به میانگین گروه، حافظه نسبتا ضعیفی در یادگیری یک ماز ذهنی 12 شاخه‌ای دارد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.