Skip to main content
فهرست مقالات

تکنولوژی آموزشی به عنوان قلمرویی علمی و حرفه ای؛ دورنمای آسیایی

نویسنده:

مترجم:

ISC (16 صفحه - از 137 تا 152)

کلید واژه های ماشینی : تکنولوژی آموزشی، ژاپن، مراکز تکنولوژی آموزشی، کارآموزی، آموزش و پرورش، رسانه‌ها، تدریس، زمینه تکنولوژی آموزشی، ژاپن جامعه تکنولوژی آموزشی ژاپن، شنیداری

خلاصه ماشینی:

"دروس تکنولوژی آموزشی در تمام برنامه‌های کارآموزی و آموزش آموزگاران وجود دارد و دانشجویان کالج‌های تربیت معلم، تکنولوژی آموزشی را به عنوان یکی از هشت مورد درس عمومی خود انتخاب می‌کنند. این مرکز وظیفه دارد تا برنامه‌های آموزشی تلویزیونی برای مدارس ابتدایی تولید کند، افرادی را که به وسیله شش ایالت تحت پوشش معرفی شده‌اند تحت تعلیم قرار دهد، و مؤسسات ایالتی تکنولوژی آموزشی 3 را که به نوبه خود به تولید برنامه‌های آموزشی تلویزیونی اقدام می‌کنند، تأسیس نماید. در حال حاضر شورای ملی تحقیقات و تعلیم سرگرم تجهیز چهار کالج علوم تربیتی ناحیه‌ای است تا آنها را به صورت مراکز ناحیه‌ای تکنولوژی آموزشی در آورد، تا در نهایت بتوانند دروس تربیت معلم را در سطح پیشرفته به عنوان بخشی از برنامه چهار ساله دوره لیسانس ارائه نمایند و برنامه‌های کوتاه ضمن خدمت تدارک ببینند. در کالج‌های تربیت معلم، درسی تحت عنوان تکنولوژی نظام‌های آموزشی تدریس می‌شود که از سوی بخش تربیت معلم وزارت آموزش و پرورش توصیه شده و برای کلیه دانشجویان تربیت معلم اجباری است. در فیلیپین، مرکز تکنولوژی آموزشی و برنامه‌ریزی درسی دانشگاه فنی فیلیپین، دو دوره تحصیلی برای دانشجویان فوق لیسانس تدارک دیده است که یکی جنبه فنی و دیگری جنبه پژوهشی دارد. نقش این مراکز عبارت است از انجام تحقیقات در زمینه تکنولوژی ارتباطات آموزشی، تولید مواد دیداری- شنیداری، پیشرفت کارکنان، و تدریس دانش‌آموزان. این مراکز موجبات پیشرفت کارکنان را فراهم می‌آورند و خدمات پشتیبانی را در زمینه استفاده از رسانه‌ها به منظور تدارک مواد آموزشی برای تدریس ارائه می‌کنند و به پژوهش‌های لازم می‌پردازند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.