Skip to main content
فهرست مقالات

روش حل مسأله و یادگیری فعال

نویسنده: ؛

بهار 1372 - شماره 52 (10 صفحه - از 61 تا 70)

کلید واژه های ماشینی : حل مسأله ،پاسخ در اختیار حل‌کننده ،روش حل مسأله ،اختیار حل‌کننده مسأله ،طریق حل مسأله نوعی یادگیری ،روشهای اکتشافی حل مسأله ،حل‌کننده مسأله ،روشهای اکتشافی ،استفاده از تمثیل ،طریق حل مسأله ،روشهای یادگیری ،رسیدن به هدف نهایی ،اکتشافی ،شیوه حل مسأله ،برخورد با تجارب واقعی ،رسیدن به پاسخ ،هدف نهایی ،موضع حل مسأله ،رسیدن ،حل مسایل ،روش تحلیل ،مسائل پیچیده ،پیچیده ،حل مسأله ممکن ،حل مسأله استفاده ،رسیدن به هدف ،تجارب واقعی زندگی ،واقعی ،روش کاهش تفاوت ،واقعی زندگی

روش حل مسأله یکی از روشهای یادگیری است که هم در زندگی روزمره و هم در کشف مسائل پیچیده علمی کاربرد دارد.در آموزش وپرورش نیز میتوان دانش آموزرا در موضع حل مسأله قرار داد.یادگیری از طریق حل مسأله نوعی یادگیری فعال وعمیق است وفرد را برای برخورد با تجارب واقعی زندگی آماده میسازد.شیوه حل مسأله ممکن است روشمند یا اکتشافی باشد.شیوه های روشمند مسیر مطمئن واز پیش طراحی شده ای برای رسیدن به پاسخ در اختیار حل کننده مسأله قرار میدهند. در روشهای اکتشافی ‘برعکس‘طرح مدونی در اختیار حل کننده مسأله نیست‘بلکه باید راههای مختلف را خود برگزیده آزمایش کند تا به پاسخی احتمالی دست یابد. در این مقاله‘تلاش شده است که روشهای اکتشافی حل مسأله با عناوینی چون روش کاهش تفاوت‘روش تحلیل وسیله-هدف‘روش کارمعکوس‘وروش استفاده از تمثیل مورد بحث قرار گرفته و برنامه هایی که با استفاده از این روشها در دنیا تجربه شده به اختصار بیان شود.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.