Skip to main content
فهرست مقالات

وقتی شاگردان از هم می آموزند؛ بررسی روش مؤثر برای مقابله با افت تحصیلی

نویسنده: ؛

بهار 1372 - شماره 52 (14 صفحه - از 71 تا 84)

کلید واژه های ماشینی : معلم تطبیقی ،ضعیف ،تطبیقی ،معلم کلاس ،شکست تحصیلی ،معلمان مدرسه ،کلاسهای بالای مدرسه ،شاگردان خردسال ،تسهیل یادگیری ،خارج از کلاس ،تحصیلی کودکان ،تحول مدرسه ،فعالیتهای کلاس ،کلاسهای پایین ،شرایط لازم ،مهمترین ،شاگردان ،آموزش متقابل ،شاگردان ضعیف کلاس ،تحصیلی ،افت تحصیلی ،شاگردمعلم ،متقابل ،شاگردان ضعیف ،شاگردمعلمان ،روش آموزشی ،شاگرد کوچکتر ،مقابله با افت تحصیلی ،شاگرد معلمان ،شاگردان ضعیف کلاسهای پایین

افت تحصیلی یکی از مهمترین معضلات نظامهای آموزشی در بسیاری از کشورهای جهان محسوب شده‘فعالیتهای بیشماری برای مقابله با آن انجام میگیرد. در مقاله حاضر ‘ یکی از روشهای مقابله با افت تحصیلی دانش آموزان‘به نام آموزش متقابل‘که میتواند در سطوح مختلف تحصیلی بویژه در دوره ابتدایی کاربرد داشته باشد‘ بررسی میشود.در این مقاله ضمن مطالعه تحول این روش آموزشی در گذشته‘به استقبالی که در سالیان اخیر در بسیاری از کشورهای دنیا از آن به عمل آمده است اشاره شده و شرایط لازم برای اجرای این نوآوری مورد توجه قرار گرفته است. سپس برخی از نتایج و آثار مثبت این روش بر شاگردان ضعیف کلاس ((شاگرد معلمان)) ونیز بر تحول مدرسه و تغییر نگرش معلمان بررسی شده است.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.