خلاصه ماشینی:
"براساس این دیدگاه، مقاله حاضر کوشیده است تا روند تحول دیدگاههای سنتی پرورش حرفهای معلمان را در دورههای مختلف تاریخ تحول آموزش و پرورش ژاپن بررسی کند و ضمن بیان روشهای مختلف توسعه تواناییهای معلمان در حین فعالیتهای آموزشی، مؤثرترین آنها را در بهبود کیفیت فرایند آموزش و یادگیری مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد.
در بخش نخست مقاله، روشهای پرورش حرفهای معلمان و بهبود فرایند آموزش و یادگیری در سه مرحله تاریخی1)تا قبل از جنگ جهانی دوم2)پس از جنگ جهانی دوم و 3)تحولات سالهای اخیر به ویژه پس از سال 1984 مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است.
و در بخش پایانی مقاله مدرسه ابتدایی کومنو در شهر ناگویا به عنوان موضوع مطالعهای موردی در خصوص برنامههای آموزش ضمنخدمت معلمان در مدرسه مورد ارزیابی قرار گرفته است و در پایان، اینروش به عنوان مؤثرین شیوه پرورش حرفهای معلمان و بهبود کیفیت آموزش و یادگیری در ژاپن امروز معرفی شده است."