Skip to main content
فهرست مقالات

خلاصه پایان نامه های دانشجویان در رشته های مختلف (16 پایان نامه)

نویسنده:

ISC (15 صفحه - از 145 تا 159)

کلید واژه های ماشینی : دانش‌آموزان، دانشکده روان‌شناسی و علوم‌تربیتی، کودکان، استاد، مشاور، پژوهش، تربیتی، پژوهشگر، شهر، کتابخانه‌های مراکز تربیت‌معلم شهر تهران

خلاصه ماشینی:

"بررسی وضعیت فهرست‌نویسی و رده‌بندی مواد چاپی در کتابخانه‌های دانشکده‌ای دانشگاه تهران استاد راهنما:دکتر ماندانا صدیق بهزادی استادان مشاور:دکتر عباس حری و محمود حقیقی پژوهشگر:رضا رحیمی/رشته کتابداری و اطلاع‌رسانی دانشکده روان‌شناسی و علوم‌تربیتی:سال 1372 تحقیق حاضر علاوه بر معرفی اجمالی دانشکده‌ها و کتابخانه‌های مورد پژوهش و مجموعه و نیروی انسانی آنها بعنوان زیربنا، به بررسی وضعیت فهرست‌نویسی و رده‌بندی در کتابخانه‌های دانشکده‌ای دانشگاه تهران پرداخته، داده‌های گردآوری شده توسط پرسشنامه، مصاحبه و مشاهده از پانزده کتابخانه دانشکده‌ای و کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران را همراه با 28 جدول و 17 نمودار تجزیه و تحلیل و سپس مجموعه و نیروی انسانی آنها را با استانداردهای کتابخانه‌های دانشگاهی‌ (LRCA) مقایسه کرده و در نهایت پیشنهاداتی نظیر خدمات فنی متمرکز، تشکیل دوره‌های کوتاه‌مدت آموزش کتابداری جهت افراد غیرکتابدار، استخدام مدیران و نیروی متخصص، تهیه ابزار و تجهیزات و امکانات لازم و روزآمد توصیه شده است. بررسی رابطه پیشرفت تحصیلی با انگیزش پیشرفت و منبع کنترل در دانش‌آموزان سال سوم راهنمایی شهرکرد استاد راهنما:دکتر احمد به‌پژوه استادان مشاور:دکتر زهره سرمد و دکتر نیکچهره محسنی پژوهشگر:محمد قاسمی پربلوطی/رشته روان‌شناسی تربیتی دانشکده روان‌شناسی و علوم‌تربیتی:سال 1373 در این پژوهش برای بررسی رابطه پیشرفت تحصیلی با انگیزش پیشرفت و منبع کنترل از میان دانش‌آموزان مدارس راهنمایی شهرکرد 372 دانش‌آموز دختر و پسر، با روش نمونه‌گیری خوشه‌ای چندمرحله‌ای انتخاب شدند و با اجرای پرسشنامه انگیزش پیشرفت هرمنس و مقیاس کنترل نوویکی و استریکلند اطلاعات موردنیاز گردآوری شده و با روش تحلیل رگرسیون چندمتغیری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. بررسی نگرش و الدین کودکان مبتلا به سندرم داون نسبت به قابلیت‌ها و آینده شغلی اجتماعی آنان در استان مازندران استاد راهنما:دکتر غلامعلی افروز استادان مشاور:دکتر زهره سرمد و دکتر باقر غباری پژوهشگر:محمد رضا پیاده روحی/رشته کودکان استثنایی دانشکده روان‌شناسی و علوم‌تربیتی:سال 1373 در این تحقیق ارتباط بین نگرش و الدین(پدر-مادر)با موفقیت تحصیلی فرزندان مبتلا به سندرم داون سن و سطح تحصیلات و الدین، مورد بررسی قرار گرفته است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.