خلاصه ماشینی:
"(به تصویر صفحه مراجعه شود) منبع: HBR هورا!
هیچ جنبهای از کسبوکارها به اندازهء نوآوری باعث ایجاد تصورات،توهمات و خیالهای واهی نمیشود.
ما علاقهمند هستیم خبر یک اختتراع،یک پیشرفت بزرگ و موفقیت یک ایدهء درخشان را بشنویم اما اسکات برکان در کتاب"توهمات نوآوری"میگوید این داستان آنقدر هم که به نظر میرسد زیبا نیست.
یک سوء تفاهم این است که به نظر میرسد نوآوریها به هیچ مکملی نیاز ندارند.
برکان میگوید:"هرگز آینده به عنوان یک محصول تمام شده وارد زمان حال نمیشود.
"این اشتباه باعث میشود که کسبوکارها در برآورد سرعت و نوآوریها غلو کنند و در عوض تلاش لازم برای ورود به بازار موردنظر را کمتر از حد واقعی برآورد کنند.
همانگونه که هارولد ایوانز در مقالهء"توهم موفقیت"( HBR ژوئن 5002)میگوید:"لحظه رسیدن به موفقیت و هورا کشیدن بسیار و یک هیجان کامل است.
اما نوآوری و پیشرفت چیزی فراتر از هیجانات لحظهای است.
سختترین بخش سرمایهگذاری بر روی آن نوآوری است."