خلاصه ماشینی:
در این صحنههای محدود اجرای نمایش«آمادئوس»موفق است، اما در بقیه صحنهها متأسفانه با قاببندی بزرگ،رها و یلهشدهای روبرو هستیم که در بخش کوچکی از آن نمایش جریان دارد«مثلاً وقتی«آنتونیو سالیبری»به شکلی روایی مونولگهایی را بر زبان میآورد،بقیه صحنه همچون«نمایه»ای صرف به خود رها شده است و در آن پرسوناژها در دو یا سه قسمت بدون حرکت میایستند و یا درجا به حرفزدنی خاموش تظاهر میکنند«یعنی سه چهارم صحنه عملاً به صورت«نمایه»در میآید بیآنکه بودن آدمها در این بخشها چیزی به محتوای صحنه بیفزاید و حتی چنین به نظر میرسد که آنها و ادوات صحنه هم صرفاً برای پرکردن فضای خالی بهکار گرفته شدهاند تا چیزی و آدمهایی در صحنه باشد و اجرا برای تماشاگران از بیجلوهگی درآید.