Skip to main content
فهرست مقالات

چالش های تغییر سازمانی: بررسی مشکلات حاصل از انتقال دانشگاه تربیت معلم تهران به حصارک

نویسنده:

علمی-پژوهشی (34 صفحه - از 129 تا 162)

کلید واژه های ماشینی : حصارک ،دانشگاه تربیت‌معلم تهران به حصارک ،دانشگاه ،انتقال دانشگاه تربیت‌معلم تهران ،دانشگاه تربیت‌معلم ،سازمان ،دانشجویان ،تهران ،مدیران ،علمی ،زمان ،مکانی ،اساتید ،دانشگاه تربیت ،تغییر ،تغییر سازمانی ،مشکلات ،دانشگاه تربیت‌معلم از تهران فاصله ،هزینه ،دانشجویان دانشگاه تربیت‌معلم حصارک ،وضعیت ،مشکلات حاصل از انتقال دانشگاه ،انتقال دانش ،تغییرات سازمانی دانشگاه تربیت‌معلم ،فاصله ،در حصارک ،دانشجویان دانشگاه تربیت‌معلم در حصارک ،به حصارک ،مدیریت ،دانشگاه تربیت‌معلم در حصارک

هدف توسعه دانشگاه ها، آنها را به جستجوی مکان های جدید سوق می دهد و به این ترتیب تغییرات سازمانی پدیدار می شود. دانشگاه تربیت معلم تهران ازجمله دانشگاه هایی است که از پی این هدف به خارج از تهران گسترش یافته است. این فرایند که از حدود 27 سال گذشته آغاز شد، هنوز به اتمام نرسیده و در حال حاضر این دانشگاه را با وضعیت خاصی مواجه ساخته است. اول آن که دانشگاه تربیت معلم از تهران فاصله گرفته، دوم آن که این جدایی به شکل کامل انجام نشده است. زیرا بخشی از فعالیت ها در تهران و بخشی دیگر در حصارک انجام می شود. نویسنده در صدد است مشکلاتی را که اکنون این وضعیت در سطح کنشگران فردی، دانشگاه به عنوان یک کنشگر سازمانی و تعامل میان دانشگاهی ایجاد کرده، تشریح نماید.

خلاصه ماشینی:

"چالش‌های تغییر سازمانی:بررسی مشکلات حاصل از انتقال دانشگاه تربیت معلم تهران به حصارک فاطمه جواهری1 چکیده: هدف توسعه دانشگاه‌ها،آن‌ها را به جستجوی مکان‌های جدید سوق می‌دهد و به این ترتیب تغییرات سازمانی پدیدار می‌شود. برای آن‌که تغییر سازمانی به‌طور موفقیت‌آمیز اجراء شود و ثمرا یادشده را به همراه آورد،وجود شرایط زیر ضروری است: -لازم است مدیریت و تمام افراد مرتبط با آن،تعهد آشکار و زیادی نسبت به امر تغییر داشته باشند؛ -افرادی که تغییر به آن‌ها مربوط می‌شود،باید از قبل در جریان قرار گیرند تا مطلع باشند که چه چیز رخ خواهد داد و چرا باید آن‌چه را از آن‌ها خواسته شده انجام دهند؛ -فعالیت‌های بعمل آمده(خصوصا نظام ارزیابی و پاداش)باید با سایر بخش‌های برنامه مرتبط باشد؛ -تغییر باید توسط مدیران صف هدایت شود و در صورتی که ضرورت داشته باشد عامل واسطه تغییر هم باید به آن‌ها کمک کنند؛ -تغییر باید مبتنی بر تشخیص صحیح باشد و با شرایط سازمان هماهنگ باشد؛ -ضروری است مدیر نسبت به تمامی مراحل تغییر،از تشخیص تا اجراءو ارزیابی،متعهد باشد؛ -ارزیابی موضوعی اساسی است. به خاطر فاصله دانشگاه تربیت معلم از تهران این قبیل ارتباطات برای دانشجویان ساکن حصارک مشکل است. به ترتیب به مواردی مانند محدودیت دستیابی به تسهیلات علمی-پژوهشی موجود در تهران،اتلاف وقت، اتلاف انرژی جسمانی و روحی،مشکل تردد،عدم امکان انجام امور اداری(به خاطر کمبود وقت در حصارک و عدم حضور مسئولین)و فقدان زمان کافی برای ارتباط با دانشجو اشاره شده است. دوری از تهران و کاهش ارتباط میان دانشگاه تربیت معلم و دانشگاه‌های دیگر،موجب شده دانشجویان و اساتید سایر دانشگاه‌ها(به خصوص در مقطع کارشناسی) کمتر در این دانشگاه حضور داشته باشند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.