Skip to main content
فهرست مقالات

راهنمای تحقیق و ارزشیابی و روان شناسی و علوم تربیتی

نویسنده:

(1 صفحه - از 7 تا 7)

کلید واژه های ماشینی : مرحله اساسی در طرح‌ریزی تحقیق، راهنمای تحقیق و ارزشیابی، روان‌شناسی و علوم تربیتی، فلسفه آموزش و پرورش، ارزشیابی و روان‌شناسی، کتاب، علوم تربیتی مؤلف، صحبت، تکراری، گفت‌وگو، طرح، مراحل تدارک و مهیاسازی تحقیق، فصل بحث اشتباهات متداول، روش، مراحل اساسی در برنامه‌ریزی، تربیت و فلسفه تربیت، نکته دربارۀ طرح تحقیق، بحث اشتباهات متداول در تحقیق، ارزشیابی طرح و گزارش تحقیق، راهنمای طرحهای تحقیق، عنوان فصل اول، نکات، روش‌های نه‌گانه تحقیق، دیدگاه‌های، عنوان فصل دوم، منابع متداول خطا، بحث و گفت‌وگو، کتاب حاضر، رویکردهای فلسفی، موضوع

خلاصه ماشینی: "راهنمای تحقیق و ارزشیابی و روان‌شناسی و علوم تربیتی مؤلف:استفان‌ایزاک مترجم:دکتر علی دلاور ناشر:ارسباران تاریخ چاپ:دی 1376 کتاب حاضر مشتمل بر 5 فصل است. موارد جزئی زیر نیز در این کتاب مورد سؤال است: 1-تفاوت بین دو اصطلاح«فرضیه»و«مفروضه» از دیدگاه مترجم چیست و معادل انگلیسی این دو کدامند؟ 2-دربرخی موارد اغلاطی در کتاب وجود دارد: مطالعه موردی یا میدانی(صفحۀ 26)(حتما منظور این نبوده است که این دو نوع مطالعه مانند یکدیگرند) متغیرها به سه دسته تقسیم‌بندی شده‌اند ولی از چهار متغیر صحبت می‌شود(صفحۀ 28) 3-آیا این‌کتاب در سال 1925(آن طور که در مشخصات کتاب در صفحه سوم آمده است)توسط استفان‌ایزاک تألیف شده است یا اشتباهای در چاپ صورت گرفته است؟ در خاتمه به این نکته نیز باید اشاره نمود که کلیۀ منابع استفاده شده به قبل از سال 1970 میلادی بر می‌گردد و این خود مؤید این مسئله است که کتاب از منابع جدید سود نبرده است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.