Skip to main content
فهرست مقالات

رسانه ها و نمادها: صورتهای بیان، ارتباط و آموزش

نویسنده:

(4 صفحه - از 14 تا 17)

کلید واژه های ماشینی : آموزش، تصویر، کتاب، آرنهایم، رسانه‌ها و نمادها، ترجمه، زبان، معلم، مقالات، دانش‌آموز

خلاصه ماشینی:

"وی در این مقاله درباره تاثیر تصویر و استفاده از آن در امر آموزش بحث می‌کند و به بررسی و شرح شرایطی می‌پردازد که در آن نقش کمک‌آموزشی تصویر بهتر ایفا می‌شود وی تاکید می‌کند همان اندازه که استفاده درست از تصویر که مبتنی بر آگاهی معلم از تاثیرات وجوه مختلف تصویر در یادگیری است می‌تواند به آموزش کمک کند، استفاده نادرست و بدون شناخت وجوه مختلف آن نه تنها ممکن است از اهمیت نقش آموزشی تصویر بکاهد بلکه در مواردی خود موجب تحریف واقعیت و در نتیجه یادگیری غلط می‌شود. از آنجا که تجربیات تصویری انسان نیز مانند تجربه زندگی در موقعیت‌های غیر آموزشی، جهت انطباق بهتر انسان با محیط به کمک او می‌آید، استفاده از تصویر در آموزش حتی اگر در جهت اهداف آموزشی خاص و به صورت مقطعی بی‌فایده و غیر ضروری جلوه کند، در درازمدت تاثیر مثبت خود را خواهد داشت. البته ذکر این نکته به این معنا نیست که از هر تصویری هر چقدر هم که بی‌ربط باشد باید در روند آموزش استفاده کرد، بلکه تاکید بر لزوم استفاده از تصویر تا حد امکان در مکان‌های آموزشی است و همچنین تاکید بر این مطلب که معایب رسانه‌های دیداری در برابر محاسن آن قابل چشم‌پوشی است. تاکید وی و سایر نویسندگان مقالات این است که برای بهتر شدن کیفیت آموزش باید نه تنها استعدادهای زبانی کودک، بلکه استعدادهای مرتبط با سایر حواس وی را نیز شکوفا ساخت و از طرف دیگر بخشی از آموزش را با استفاده از تجربه واقعی زندگی به انجام رساند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.