خلاصه ماشینی:
")همچنین توضیحات مناسب و مبسوطی درباره برخی موضوعات مانند مبانی روانی برنامهریزی آموزشی،نظریههای یادگیری و عوامل اجتماعی و فرهنگی مؤثر بر برنامههای آموزشی و درسی ارائه شده که از این لحاظ نیز تحسین برانگیز است.
مضافا آنکه علیرغم بیان برخی از وجوه اشتراک و افتراق برنامه درسی و برنامه آموزشی،کلیت و ابهام در تعاریف همچنان باقی است،لذا ضرورت دارد دربازنگری تعاریف،حدود و ثغور این دو حوزه تخصصی که مسلما دارای همپوشی نیز هستند،مشخص گردد.
همچنین در تقسیمبندی مکاتب عمده فلسفی در این کتاب برخی از نقاط ضعف عمده نظام آموزش و پرورش ایران مطرح و پیشنهادهایی نیز برای حل آنها ارئه شده و نیز توضیحات مناسب و مبسوطی درباره برخی موضوعات مانند مبانی روانی برنامهریزی آموزشی،نظریههای یادگیری و عوامل اجتماعی و فرهنگی موثر بر برنامههای آموزشی و درسی ارائه شده که از این لحاظ نیز تحسین برانگیز است."