Skip to main content
فهرست مقالات

مدرسه، کودک و کتاب

نویسنده:

(2 صفحه - از 22 تا 23)

کلید واژه های ماشینی : کودک، کتاب، کتابخانه، مدرسه، آموزش، سالن مطالعه، آموزش و پرورش، کتابخوانی، ادبیات کودک و نوجوان، کودک و نوجوان، مراجعه‌کننده، کودک و کتاب، فرهنگ کتابخوانی در نظام آموزشگاهی، عنوان آموزش کتاب و کتابخوانی، امانت، دانش‌آموز، کتابخوانی در نظام آموزش، مطالعه، فرهنگی، کتاب و کتابخوانی، درس آموزش کتابخوانی، نشر، سالن مطالعه تازه‌های کتابخانه، آموزشگاهی، کتاب و نشریات، مقررات امانت کتابخانه، مطالعه و فرهنگ کتابخوانی، قفسه‌های بایگانی مناسب جهت، بخش امانت، مشکلات

خلاصه ماشینی: "یعنی الان،مخصوصا در وضعیت فعلی،با این همه تأکید مسوولان بر ترویج‌ فرهنگ کتابخوانی و صرف هزینه‌های کلان بر سر (به تصویر صفحه مراجعه شود) ایجاد نمایشگاه‌های فصلی و دائمی کتاب،دیگر مشکلی در دسترسی به کتاب و یا مطالب چاپی و فرهنگی در بازار نشر و فروش وجود ندارد؛بلکه مشکل‌ عمده بر سر این است که افراد کتابخوان کم داریم. اگر معتقدیم‌ که آموزش و پرورش،یک نظام دیرپا بوده،تعلیمات آن‌ به عنوان کارهای زیربنایی در پرورش و رشد خلاقیت‌ها و به باز نشستن استعدادهای بالقوه‌ی کودک نقش عمده‌ و اصلی را داراست،پس چنین استنباط می‌شود که این‌ ارگان فرهنگی با وسعت کاری بیشتر،تنها دستگاهی‌ است که می‌تواند در جهت نهادینه کردن مطالعه و برشمردن ارزش‌های مترتب بر کتاب و کتابخوانی‌ گام‌های اساسی بردارد. گذشته از همه‌ی معضلات حاکم بر نظام آموزش و پرورش کشور،امروزه این نیاز و ضرورت حس می‌شود که اگر هم این مقوله-درس آموزش کتابخوانی-به‌ صورت برنامه‌ای مدون و قانونی لازم الاطاعه جا نیفتد، لااقل در کلاس‌های مرتبط با این امر و از جمله در رشته‌های علوم انسانی،خصوصا زبان و ادبیات فارسی، پرورشی و مشاوره‌ای این کار با جدیت و هماهنگی لازم‌ انجام بگیرد. این‌جا لازم می‌دانم به عنوان یک دبیر شاغل در نظام مقدس تعلیم و تربیت و به عنوان نویسنده‌ای که‌ پانزده سال از عمر سی ساله‌ی خود را صرف مطالعه و کنکاش در امور فرهنگی،مطالعاتی و نویسندگی کرده‌ام؛ ضمن ارج نهادن به کار پراجر و ارزشمند نویسندگان‌ دانشور و دلسوز کودک و نوجوان،اظهار امیدواری کنم که‌ همین تلاش‌ها و پشتکارهای فرهنگی نیز یکی از راه‌های مفید فراراه مطالعه و ایجاد پل ارتباطی با افراد انسانی است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.