Skip to main content
فهرست مقالات

On the Significance of Production Learning Activities in L2 Classroom Settings

نویسنده:

علمی-پژوهشی/ISC (22 صفحه - از 67 تا 88)

در طول دو دهه گذشته فرضیه درون دادزبانی به بهاء غفلت از نقش برون داد در فرایند یادگیری زبان دوم تا حد ستایش بالا گرفت . در این مقاله پس از نگاهی گذار بر جنبه های اصلی نظریه های ادراک زبانی در فراگیری زبان دوم ، نظرهای تولید زبانی را مورد توجه و تعمق قرار داده و مسائل بحث انگیز چندی را که در فرضیه برون داد آمده مطرح می سازیم تا بدین وسیله در ارزیابی نظریه های یادگیری زبان دوم، کفه ترازوی نظریه های تولید زبانی را در تقابل با نظریه های ادراک زبانی سنگین تر کرده باشیم . در این میان با توجه به تجارب آموزشی و یادگیری خود نگارنده مقاله که یافته های پژوهشی مؤیدی بر صحت آنهاست بحث خواهیم کرد که چگونه در جریان انجام فعالیتهای تولیدی یادگیری در کلاس درس ، دانش نظام دستوری به دانش کاربردی تبدیل می شود . از طریق رشد راهبردهای رفتاری ( مؤلفه های شناختی ) که در فراگیری و کاربرد دخیل هستند .

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.