Skip to main content
فهرست مقالات

Persanophone et L ''''Apprentissage du Fran cais

نویسنده: ؛

تابستان 1380 - شماره 33 علمی-پژوهشی (12 صفحه - از 103 تا 114)

در روشهای آموزشی و تربیتی امروز برقرار کردن یک پل ارتباطی بین نظریه و عمل را امری ضروری دانسته اند و آموزش زبانهای خارجی هم از این قاعده مسثنی نیست . اما این ضرورت هرگز از هیچ جهتی به مرحله عمل نرسیده است و در خیلی از موارد مربیان و مدرسان زبانهای خارجی یکی از دو جنبه را رها کرده و برای جنبه دیگر اهمیت بیشتری قائل شده اند . تفاوتها بسیاری بین عادتهای رفتاری زبان آموزان و قابلیتهای ذهنی و هوشی آنها و جود دارد و رفتارهای فرهنگی و اجتماعی آنها نقش بسیار بدیهی را در یادگیری زبان دوم ایفا می کند که در این موارد بر قرار کردن یک نوع منطبق سازی در هر فرد بیت رفتار علمی و کاربردهای نظری او ایجاب می کند . حساسیت هایی که در برابر اشتباهاتی که زبان آموزان مرتکب می شوند وجود دارد در اکثر موارد آنها را وادار می کند تا دست از خلاقیتهایی در زمینه کاربرد زبان بردارند و نسبت به گسترش و کاربردی کردن یادگیرفته های خود کوتاهی نموده یا از آن بگذرند . اما خود آگاهی و عقل گرایی که در نزد بزرگسالانی که زبان خارجی را فرا می گیرند از حد کودکان و نوجوانان بیشتر است .

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.