Skip to main content
فهرست مقالات

پسامدرنیسم و مکتب داستانویسی اصفهان

نویسنده: ؛

پاييز و زمستان 1384 - شماره 42 و 43 علمی-پژوهشی (32 صفحه - از 167 تا 198)

کلیدواژه ها : اصفهان ،مکتب ،داستان ،پست‌مدرنیسم

کلید واژه های ماشینی : گلشیری ،مکتب اصفهان ،داستان‌نویسی ،شیوه پسانوگرایی در ادبیات ،بهرام صادقی ،شیوه‌های داستان‌نویسی ،شیوه روایت ،صادقی و گلشیری ،واقعیتهای داستانی ،گلشیری و صادقی ،هوشنگ گلشیری ،داستان‌نویسان اصفهان ،روایتهای داستانی ،داستانهای کوتاه ،شخصیتهای داستانی ،سبک داستان‌نویسی ،شیوه روایتگری ،داستانهای گلشیری ،واقعیتهای اجتماعی ،نویسندگان اصفهان ،شیوه گلشیری ،داستان‌نویسی در ایران ،سبک صادقی ،نزدیک شدن ،داستانهای صادقی ،مدرس صادقی ،آثار نویسندگان ،حوزه داستان‌نویسی ،واقعیتهای زندگی ،مجموعه داستان

مکتب اصفهان، برجسته‌ترین و پربارترین مکتب داستان نویسی در سده چهادرهم خورشیدی در ایران است؛که در تکامل‌دهی به شیوه‌های داستان‌نویسی، تعامل با فرهنگ جهانی، ترکیب صناعات سنتی و مدرن، و تأثیر گذاری گسترده بر مشار کگثری از نویسندگان، و تکوین و تشخص بخشی به یک شیوه پسانوگرایی در ادبیات یران، حتی نزدیک به دو سه دهه پیشتر از مطرح شدن مشرب پست‌مدرنیته در جهان، نقش خلاقی داشته است.کم رنگ بودن رگه‌های اقلیمی در این مکتب، در مقایسه با ادبیات اقلیمی مناطقی چون جنوب، شرق، غرب و ایران که در آنها ا زامکانات متعدد و متمایز کننده‌ای چون گویش محلی، موقعیت جغرافیایی، وضعیت معیشتی و فرهنگی استفاده گسترده شده است، زمینه لازم برای نزدیک شدن به روح فرهنگ عمومی و نماینده ادب و هنر ایران بودن را برای آن فراهم آورده است.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.